De villany motor/generátor nagyon kicsiben megcsinálható nagyon nagy teljesítményûre.
Gondoljatok csak bele, Pakson 8 db. kerti medence méretû generátor van, és azokból kijön 1600 MW!
Nyilván függ a nyomatékgörbe a technológiától(klasszikus motorok: univerzális, szinkron, aszinkron(indukciós)).
Univerzálisnál nagyon meredek, attól függõen, hogy a mágnesezõ tekercs sorosan vagy párhuzamosan van-e kötve az armatúratekercsel. Az egyiknél közel hiperbola, a másiknál meg egy még meredekebb görbe.
A szinkromotor csak szinkronfordulatszámon tud mûködni, ilyeneket ma már nem nagyon használnak.
Az aszinkromotornál van egy bekapcsolási viszonylag nagy nyomaték, ami után jön egy emelkedõ, majd egy meredek esés a szinkronfordulatszámig, ahol megszûnik.
A brushless motorok meg vezérelhetõ aszinkronmotorok, szóval ott mindig oda teszik a frekvenciát, ahol a legkedvezõbb.
Persze nem kötelezõ, lehet állandó frekvencián tekerni azt is.
De mindegyik ideálisabb, mint a benzinmotorok, elektromos kocsiban nem is mindig van váltó(max 1 hátramenet, de az se kell mindig, mert elektronikusan is meg lehet oldani).