Sokan mondjak hogy a ps3 majd sokat fog fejlodni, ha vegre sikerul kihasznalni a 6 dsp (spe) magot ami a jatekok szamara elerheto. Ez igaz, csupan a jatekfejlesztok kozott nincsennek telekom programozok. Az atlag jatekfejleszto csak altalanos neumann tipusu processzorra tud programot irni. Egy dsp a limitalt belso memoriajaval es a gyors de buta vegrehajtasi rendszerevel eleg nehezen hasznalhato meg egy tapasztalt programozo szamara is. (az 1963-bol szarmazo pic-tol folfele eleg sok mikrovezerlot es dsp-t lattam mar) A problema az, hogy a legtobb algoritmus neumann gepekre keszult el. Ezeket atirni akkora feladat mint egy szoftveres renderelo motort atallitani tisztan pixel shader alapura. Mig az xbox360-hoz ott van a directx, addig a ps3-hoz csak az alap opengl van, tehat minden tamogato rutint kezzel kell megirni. Ha a sony nem szedi ossze magat es hoz ki egy linux-os directx-et (tehat egy kesz, de bovitheto grafikus konyvtarat) addig xbox360-ra konnyebb lesz programozni. Igaz, hogy a dsp-k nagyon jol hasznalhatoak adatfeldolgozasra, de mig egy neumann gepen egy valtozo betoltesehez eleg megadni a memoriacimet, addig a sony dsp-n a dma egysegen keresztul kell betolteni es a hardver nem kezeli a programozo helyett a cache-t, mivel azt szoftveresen kell megirni. Prediktiv utasitasvegrehajtas sincs, ami miatt a forditoprogram fejlesztojenek kellene mindent kitalalnia, ami sajnos forditasi idoben nehez, ha nem lehetetlen. (ugyanez a baja az itaniumoknak is) Es ne felejtsuk el, hogy szoftverfejlesztesben sajnos a microsoft jobb a sony-nal.