"Ajánlom az oldalat és ez a papírforma, amihez képest a Sony elcseszte az architecturát."
Én ezt a két linket nem venném készpénznek, amikor a két architektúrát hasonlítják össze.
A legjobban azon kacagtam, amikor az x360 10MB beágyazott grafikus memóriájának a sebességét hasonlítják össze a PS3 általános memcsi sebességével. Csak azt felejtik el hozzátenni, hogy az architektúrális eltérések miatt az általános és a videocsip számára rendelkezésre álló memcsi átviteli-sebessége PS3 esetében kb 2X az X-éhez képest, igaz ez a 10MB videomemcsi az télleg tép (csak egy combosabb textúra sem fér bele, de nem is arra van;))) A cell processzormagjainak kérdését meg úgy általában szkipeelik, kb hogy az úgy se jó semmire max videosztímek tömörgetésére.
Persze hogy melyik architektúra mit tud azt majd a játékok eldöntik.
Az EA játékok már Ps1-en/PS2-ön is baromi rondák voltak a többihez képest én a Carbont nem tartanám mérvadónak. Az elsõ Need for speed játékom PSX-re amellett hogy kiba ronda volt egy Granturizmóhoz/Ridzsrészerhez képest, de ráadásul még állandóan szaggatott is.
De nézzük meg a télleg fasza X-es Gears of Wart. Nézegettem a grafixot (plázában), hát nem rossz. A fizikával, particle-sytemmel meg a mósönkepcsörrel viszont már nem vagyok annyira megelégedve, max átlagos. Csak a szokásos módon lehet itt is pusztítani a környezetet (gyak sehogy), igaz az már elég lepusztult így is, viszont kiba jól néz ki. A vér látványos de szokásos particle esõkben zubog(gyak mindíg ugyan úgy), ilyen összeeséseket meg rongybaba effektust meg már a Doom3 is tudott, viszont a még élõ alakok mozgására a fizika jobbára semmilyen hatással nincs és itt is megfigyelhetõk a mozdulatsorok közötti szokásos ugrások, sajnos. A DVD is úgytûnik kifogyott a gépbõl, mert mindenhol azt írják ahol tesztelték, hogy rövid, meg hogy gyak ismétlõdõ objektekkel van tele az egész. Az ellenfelek ugyan jól néznek ki, viszont kiba kevesen vannak, legtöbször unalmukban magányosan, vagy max kis csoportos foglalkozás keretében töltik az idõt lövöldözéssel.
Az X-nek ez az alkotás a csúcsgámék közül való. Lehet hogy lesznek rá jobbak (biztos), de max ez lesz az átlag 2-3 év múlva is.
Szal na jó jegyen a textura egy "for" az X-nek, de az már szerintem most jobban látszik (Resistance, Lair, GT, stb) hogy a PS3-ra a tárolókapacitásából fakadóan változatosabb játkokat lehet összedobni, a játékokban a HW sokkal több objektet karaktert tud mozgatni, és a fizika, particle-system és egyéb hangulati elemek terén is valszeg jobban fog teljesíteni.
A SONY nem "kúrta el" az architektúrát, legfeljebb nem a programozók, hanem a vásárlók szempontjai szerint készítette el, de talán még ezt sem lehet mondani.