Egy hír reppent fel, miszerint a Blizzard elkezdett dolgozni a Starcraft 2-n. Elõre bocsájtom, a hírt kirakó oldal se vállalt felelõsséget érte. A hír egy Blizzard-os forrásból érkezett, de nem sikerült pontos visszajelzést kicsikarni a Blizzard-ból, a levél eredetét illetõen. Lássuk hát mi újat közöltek az állitólagos fejlesztõk.
Elõször is, 4 faj lesz. Terran, Protoss, Zerg, és a toss/zerg hibrid Vanex. Minden régi fajnak 5 új egysége lesz (a régiek mellett), 2 új épülettípus, és új upgradek.
Terranok: Rocketeer (földi rakétás egység, területi sebzéssel), Heavy Cruiser (továbbfejlesztett Battle Cruiser), Wraith Bomber, Wraith Kamikaze (a Zerg Scourge-hoz hasonlóan öngyilkos egység, de tud más módon is támadni), és Cannon (nem hasonlatos a Protoss Cannon-hoz, inkább a Starcraft 1-ben látott Ion ágyúhoz hasonló nagy építmény).
Protoss: Mothership (továbbfejlesztett Carrier, 20 interceptorral), Nomad (egy erõsebb Zealot típus, energiafegyverrel), High Archon (Dark Templa/High Templar keresztezõdés, de inkább a Dark Archon-hoz fog hasonl ítani, viszont tud támadni), Walker (5 Dragoon összeolvadása - erõs, viszont nagyon lassú), és Exploder (a neve még változhat: Observerhez hasonló viszont bombaként fel lehet robbantani).
Zerg: Hyperlisk (Ultralisk átmutálódva, gyorsabb, erõsebb, és be tudja ásni magát), Acid Colony (légi és földi egységeket is egyaránt támadó védelmi épület), Creeper (nem tud támadni, viszont föld alatt tud mozogni, felderítésre használható), King (Queen-hez hasonló támadó egység, bármilyen épületet meg tud fertõzni, ami egységeket termel, igy Infected Tankokat tudsz küldeni ellenedre, ami odaérve felrobban), és Bladeling (a Zergling nagytestvére, nagy penge karokkal).
Upgrade-ek: Csak néhányat tudattak velünk, de igazán izgalmasnak ígérkeznek.
Terranok: Egy upgrade segítségével bármely épületet fel tudjuk emelni és arrébb reptetni. Omega Ray (a Heavy Cruiser nagy fegyvere, hasonlatos a Yamamotohoz, csak nagyobbat sebez). Egy másik upgrade-el viszont ki tudjuk képezni a jármû vezetõket, így azok a jármû megsemmisülése elõtt kiszállnak, és gyalogos egységként harcolnak tovább.
Protoss: Pylon Mobility (igen, mostantól átteheted a pylonokat a kívánt helyre, sõt szállítható is lesz), Dragoon Cloak (álcázni tudod ezzel Dragoonjaidat, még nem eldöntött, hogy a Walkeren is mûködjön mindez), és Fortify (High Archon képesség, amivel bármelyik épületnek, vagy egységnek átadhatjuk a pajzsunkat).
Zerg: Overlord Bombing (a lárva bombává tud mutálódni, ezt az Overlord felveszi, és elleneire dobja), Zergling Acidic Sac (Zergling-ek is tudnak "köpéssel" támadni), Hyperlisk Trample (kisebb egységelen csak átsétál a Hyperlisk, úgymint Marine-ok, Zealot-ok, vagy esetlegesen ellenséges Zegrling-ek).
Ha mindezt tudatosítottuk, és elképzeltük milyen lesz, jöjjön még pár újítás: Ha egy nagyobb repülõ egységet megsemmisítesz, az vagy felrobban látványos effektusok közepette a levegõben, vagy lezuhan, és a földre érve sérülést okoz. Ugyanezt tervezik a földi mechanikus egységekkel is, hogy ha felrobbannak sebzik a körlülöttük lévõket. A Vanex fajról nem hajlandóak információt kiadni, mivel csak most kezdtek el dolgozni rajta. Lesznek titkos küldetések, vagy akár egy rejtett faj. Az egész még nagyon képlékeny. A Battle.net-en a tervek szerint 14 tudnak majd egy játékban egyszerre nyomulni. Ahogy a Warcraft 3-ban már megszokhattuk, itt is lesz nappal és éj, köd, stb, tehát az idõjárás viszontagságaival is számolnunk kell. A szövetségesek elõre meg lesznek választva, és ezeket kezdés után már nem is lehet módosítani.
Az egész információhalmaz nagyon kidolgozottnak tûnik. Mostantól csak reménykednünk kell, hogy mindez igaz, és lesz Starcraft 2! De ne felejtsük el, ha most is kezdtek el dolgozni rajta, akkor még legalább 1.5-2 év mire ebbõl kézzelfogható valami lesz. Ezalatt az idõ alatt sokminden változik egy játék fejlesztése közben. De ha igaz, amit itt lírtam, akkor biztos vissza fog kacsintani sok minden.