A probléma valahol ott gyökeredzik, hogy RTS nagyon individuális tevékenység. Rengeteg nüanszot ki kell tapasztalni játék oldalon, kihasználni a játékmechanika előnyeit hátrányait. És emellett embertelen játékos oldali skill kell hozzá. Nagyon nehezen adja meg a manapság mindenki által elvárt fun-t. Pl. ha már Blizzard a HS részben azért sikeres, mert olyan random faktor van benne, hogy bárkit sikerre emelhet és földhöz vághat a játék. Kisarkítva bizonyos értelemben a józan paraszti észnél több nem kell hozzá csak kitartás. Egy RTS-hez kevés a kitartás ott egyszerűen megvan egy skill peak amibe ha bele gebed valaki sem tud fölé menni, ezért nagyon intoleráns műfaj. Nehéz fennmaradnia az olyan játékokkal szemben, ahol az egyén sikere a képességének, idejének, tudásának stb. megfelelően jó eséllyel többször kialakul.