Az a lényeg hogy a kovácsolással elért végtermék anyagszerkezete sokkal homogénebb mint más fémmegmunkálási technikánál(pl: esztewgálás marás). Ez által masszív és erõs lesz az anyag.
Minden fém rendelkezik egy úgy nevezett "rács"-csal ami az anyag szerkezeti felépítését hivatott modellezni ez a rács megmunkálás folyamán torzul. Ez által az anyag szerkezetileg gyengül.
A kovácsolt (mivel egy tömbbõl dolgozunk) anyag rács-szerkezete tömörebb lesz (ahogy Sml is írta) ezáltal masszívabb és sokkal ellenállóbb...
példa: esztergált vs. kovácsolt fõtengely
nem kérdés melyik a jobb... "dugó"-kat is kovácsolnak már :)
de kell is mert aDragsterek nagyrésze nem mûködne rendesen :)
csak legyen blokk ami elbírja a megterhelést :) xD
Ma már szinte bármit meg tudnak így csinálni csak gép meg szerszám kell hozzá :)