Ezt értsd úgy, hogy amíg a user sötét mint az ágyú, és meg tudod etetni vele, hogy ne a DRM-re, hanem a mondjuk élesebb képminõségre figyeljen, és ettõl lesz "menõ csávó" addig a DRM jó dolog. Abban a pillanatban, hogy a userek többsége felismerte az átverést, magyarán piacilag imbolyogni kezd a DRM pozíciója, (egyre eladhatatlanabb) akkor pedig a DRM rossz:)
Jelenleg olyan szintetn sötét a user, hogy azt sem tudja a 90%-uk, hogy mi az a DRM.Ergo: A DRM-en nincs is vita, -> DRM "jó" . A vita arról szól, hogy mégis melyik DRM eljárás a nyerõbb.
Ha megfigyeltétek, ahogyan egyre több anti DRM anyázással teli weboldal kezdett megjelenni, úgy kezdik vitatni,hogy a DRM jó-e.
Értsük meg! Napjainkban igen sok technológiai feature nem attól "jó", hogy tényleg faszentos, hanem attól, hogy tömegek xopják be, és veszik meg.:)
Mellesleg ezen "jó" termékek sikerét mindössze két dolog determinálja: A marketing, amelyik lehetõvé teszi, hogy a user úgy érezze enélkül nem tud élni, és a relatíve olcsó ár, amiért minden marha meg tudja venni. Nem mondok példákat, ti is éppen eleget tudnátok felhozni:)