Én Richard vagyok, a The Sims 3 MI-fejlesztésének vezetõje, és mostanában a simek szabad akaratán dolgozom – azon, hogy mihez kezdenek magukkal, ha egyedül hagyod õket egy idõre.
Az egyik nagy dolog, amihez kezdettõl fogva ragaszkodunk, az, hogy a simeket már nem kell kézen fogva vezetned minden egyes alkalommal, ha vécére kell menniük. Mostantól képesek gondoskodni saját alapvetõ szükségleteikrõl, így te a fontosabb dolgokra összpontosíthatsz: a kapcsolatépítésre, karriered egyengetésére és a környezõ világ felfedezésére.
Ami viszont az alapvetõ testi szükségletek megoldásánál is fontosabb: fõ célként tûztük ki, hogy rávegyük és képessé tegyük a simeket egyéniségük kifejezésére, megmutatására. Minden egyes sim számos jellemvonásból összeálló személyiséggel bír, melyek erõsen befolyásolják önálló viselkedését. Egy flörtölõs sim illegeti majd magát és pózol, egy hûvösebb sim szívéhez viszont csak a legkitartóbb udvarló találhat majd utat. Egyes simek családcentrikusak – a gyerekeikkel játszanak majd, dédelgetik õket –, mások nem kedvelik a gyerekeket, sõt, néha fennhangon panaszkodnak rájuk. Minden sim magától kimutatja majd személyiségét, anélkül, hogy neked folyamatosan tenned kéne ezért.
A simek személyisége épp úgy hatással van mindarra, amit maguktól tesznek, mint arra, hogy hogyan reagálnak a te akcióidra. Például az ismerkedõs szöveg, amely olyan jól mûködött Pauline-nál, könnyen kudarcot vallhat Bessie Clavellnél, akinek szinte egyáltalán nincs humorérzéke! A társas érintkezések közben kiismerheted a simek személyiségjegyeit – amibõl aztán elõnyt is kovácsolhatsz.
Sunset Valley tele van valódi egyéniségekkel: ha rászánsz egy kis idõt, és figyeled a simek önálló viselkedését, ráérzel majd, milyenek valójában. Madison Watson édes, de talán éretlen kissé. A Frio testvéreknek ugyan igen szép a házuk, de a személyiségük miatt bizony messze nem számítanak a legjobb pasi-alapanyagnak.
Az, hogy ennyi sim él a városban, ráadásul egytõl-egyig egyedi, különleges személyiséggel, igazi kombinatorikai robbanást eredményez. Megesik, hogy valami programozási problémának tûnik – aztán kiderül, hogy csak egy sim személyiségének váratlan mellékhatásáról van szó. Nemrég egy tesztelõnk áthívott magához egy másik simet. Az MI ilyenkor gondoskodik róla, hogy a vendég önálló viselkedése megfeleljen a házigazdájához fûzõdõ viszonyának – valaki, akit alig ismersz, nem jön át csak úgy, hogy nálad fõzzön, de egy jóbarát akár ezt is megteheti. Ám ezúttal a meginvitált vendég, miután megérkezett, fogta magát, és se szó, se beszéd felvonult az emeletre, ahol lefeküdt aludni! Hosszas hibakeresés és lélekbúvárkodás után rájöttünk, hogy nem a programkód volt problémás, hanem a vendég személyisége – szó szerint õrült volt, és emiatt a legkevésbé sem érdekelték a társas viselkedés szabályai!
Akár a simeknek, magának a városnak is megvannak a saját szükségletei. Azt szeretné, ha a népek reggel munkába mennének, azt szeretné, ha a közterek nem lennének üresek, de túlzsúfoltak sem... És, hosszú távon, ahogy az idõsebb simek kihalnak és fiatalok születnek, a város szeretné fenntartani a megfelelõ népsûrûséget is, a nõ és férfi simek ésszerû arányával egyetemben. Kollégám, Peter Ingebretson bizony fantasztikus munkát végzett a világ hosszú távú fejlõdésén! És ez csak egy rövid ízelítõ abból, hogy milyen új MI-vel ismerkedhettek majd meg a The Sims 3-ban. Reméljük, hogy épp olyan örömmel játszotok majd vele, mint amilyen örömmel mi dolgoztunk rajta!