Érdekes volt anno, hogy a NFS sorozat tulajdonképpen a test Drive hanyatlásából született meg, most meg az NFS hanyatlása vezet a Test Drive újboli felemelkedéséhez.
Hogy miért mondom ezt? Nagyon egyszerû. Emlékszem gyerek koromban imádtuk C64-en a Test Drive sorozat részeit, talán különös kedvenc lett, amikor USA változatos vidékén közúton a renderõk elõl menekülve versenyeztünk a kihívónkkal. Már akkor megjelentek benne az akkori top kocsik és ki ne szeretett volna belülni már akkor is egy Ferrariba, egy Porsche-ba, vagy egy Lamborginibe? Szerintem mindenki, és ki ne szeretett volna valós következméány nélkül száguldozni? Szerintem mindenki és ez volt a sikere a játéknak. Az akkori grafikai szint a maihoz képest nevetséges volt (16 szín 160*200-as felbontás), de mégis nagyon tetszett nekünk. Aztán a Pc térhódításával is megjelentek a Test Drive-ok PC-n elõször Monochrom, majd CGA, aztán EGA, majd VGA grafikával. A retró újra feldolgozások (igen a 90-es évek elejei PC-s játékok sokszor régi C64 és más korábbi otthoni gépek átírt játékai voltak). A sorozat PC-n is sikeres volt, de a TD 3 részétõl elindulét a hanyatlás, s rosszabbnál rosszabb részek jöttek. Közben jött fel a konkurencia, de igazi országúti verseny nem volt a konkurencia kínálatában, míg nem eljött a Pentium 1-esek idején a NFS. Az akkor jött, látott, s totális gyõzelmet aratott. A recept egyszerû volt, legalább is nekünk "öreg rókák számára" másold le az elsõ Test Drive-okat, grafikailag tuningold fel, s add ki mint új játékot. A másolás jól sikerült nem is akartak túl sok dolgot hozzáadni, azaz voltak márkás kocsik, rendörök, országút szag és verseny. A grafikai tuning viszont döbbenetes volt akkor. Nem volt olyan autós játék ami akkor egy lapon említhetõ lett volna a NFS-sel. Ez jelentette a sikert. Akkor még a fizikai is jó volt, legalább is a mai light-os fizikájú NFS-ekhez képest. Virágzott a NFS, egyértelmû volt a folytatás, jött a 2. rész, ami a túlzott hardver igénye végett (s hozzá nem oly jelentõs grafikai plusz) kisebb sikert hozott az 1. rész után. Majd a 3. résznél az EA 19-re lapot kért. Azaz behúzta, hogy a 3. részhez kötelezõ volt az akkori csoda fegyver, azaz a 3D gyorsító. Szerintem sokan pont a NFS 3 miatt vettük meg elsõ Voodoo kártyánkat. A 4. részben megduplázták a pályák számát és a rendõrök komolyabb szerephez jutottak szerettük azt is. Az 5. rész viszont az árkád részek után ismét a szim rajongóknak próbált kedvezni, talán ezért is szeretjük sokan legjobban, vagy az 1. rész után legjobban az 5. részt a Porsche Unleashed-et. A 6. rész ismét rendõrös volt, a grafika is sokat javult, de kevés plusz dolgot kaptunk ezen kivül, azért én még azt is szerettem. Majd jött a tömény mûanyag korszak, az elsõ UG újszerû volt, s szerintem még tetszett is az NFS fanok többségének, a 2. rész meghozta azt ami 1. részbõl kimaradt a szabadságot (tulajdonkéép a 2. rész szerintem a legjobb "újkori" NFS), de ami utánna jött az amár sokak számára rókabõr volt és egyre hangosabban kiáltják a végét a sorozatnak. Az eladások ennek még ellentmondanak, sokan elhiszik magukraól hogy sinautó az valóság és trendi matricázás megfogja a fiatalokat. Persze amíg a prompt eladás az EA-t igazolja, addig minek váltani?
Persze anno a 6. résznél is kezdet unalmassá válni a sorozat, de mivel sokáig nem volt konkurancia, ezért fogyott a széria, majd jött a Midtown Madness és hirtelen igazi konkurens jelent meg, s gyökleresen új helyszin jelent meg, azaz a belváros. Az EA talán ezt meglovagolva váltott. Kérdés, hogy a Test Drive mit vált ki az EA-bõl, ismét vált és az unalmas neonfényes városok után végre visszatér a mediterrán partvidék, és az a alpesi tájakra, vagy marad még a betondzsungelben?
Én nem tudom, de számomra a változatosabb vidék és a luxus járgányok jönnek be, s szerencsémre legyen mondva a Test Drive jó részt ezt teljesíti is.