"Havoc motoros gáma szerintem nem bír elviselni 1 játéktérben néhány(10) játékosnál többet. WoWnál 1 szerveren egyidõben ezrek vannak. NPCkrõl már nem is beszélek, amikbõl egy szerver is százezres nagyságrendet kezel egy adott idõben. Mind mozoghat, rádagrózhat, lõhet, meghalhat. Hol számolná ki neked ezt a Havoc?"
"Fal mögül nem lehet lõni, de fa mögül igen, mert a fákat a sight számításban nem veszi figyelembe a WoW. Lehet azért mert túl sok fa van ehhez. Lehet azért, mert a Blizznél jobban értenek ahhoz, hogy hogyan kell játszható játékot készíteni, és mit lehet beáldozni a valósághûségbõl a teljesítmény érdekében."
A legtobb mmorpgfps-ben megoldottak. Ezt lehet pl. ugy, hogy minden egyes zona kap egy sajat szervert vagy minden 64 jatekosra/mobra jut egy cluster node. Igy 8 millio ember eseteben, 25%-os online jelenlettel szamolva van kb. 10 millio online karakter (2 millio jatekos, 8 millio mob). Ilyen esetben 156250 szerver pont eleg lenne a kiszolgalasukra. (cluster-ben, egy oriasi kozos vilagot futtatva, lasd pl. second life) Es csak minden 64 embernek kell egy szerver (node) havi fenntartasi dijat osszedobnia.