""Az FPS remekül megtanít a csapatjátékra, hallod a másik hülyeségét, beszélgettek, közben taktikát készítetek, majd pedig élesben kipróbáljátok (pl. Battlefield)... MMORPG-nél ez kb. a szintvadászatnál véget ér"
Na ez az ami full nem igaz. FPSben ugye mindenki lõ, MMORPG PvE részében kapásból van 3 alapfeladat: tank, dps, healer."
Ez kaszt rendszer a legnagyobb baja legtobb mmorpg-nek. Egy jobb fps alapu mmorpg-ben sem kaszt renszer, sem fix feladatok nincsennek. Ha pedig a gepi intelligencia nem eleg ertelmes arra, hogy felismerje hogy ki tamadja akkor az a jatek pve-re nem nagyon alkalmas. Jo pvp-hez pedig free attack kell, tehat fps-es gyors celzasu usd-vagd.
Jobb jatekok eseten egy mob felismeri a tamadojat, azt uti aki tamadja nem azt aki eleall. E melle jon a csapatstrategia, azaz nem minden gepi ellenfel tamad mint az orult. Szemely szerint azokat az mmorpg-ket szeretem amikben az ellenfelek bot alapuak, tehat ugyanolyan karakterek mint a jatekosok, ugyanolyan felszerelessel, dontesi szabadsaggal es mozdulatokkal. Ha a jatekosok tudnak fedezek mugul tuzelni, akkor a mob-oknak is illik. Ha a jatekosoknak van gyogyito karakteruk, akkor a mob-oknak is legyen es hasznalja is a tudasat. Human ellenfelek eseten a mobok es a jatekosok felszerelese legyen egyseges es hasznaljak ugyanazokat a sebzesi szabalyokat. (tehat pl. egy 40-es harcerteku mob ugyanolyan eselyekkel kuzd mint egy 40-es harcerteku jatekos) Ez sokkal bonyolultabb mi-t igenyel, de elvezetesebb lesz a jatek. Nekem az a minimum ha egy mmorpg human mob-jai megutik az eredeti unreal turnament bot-jainak a szintjet. (logikusan mozog, felszerelest hasznal, vedekezik, tamad, fedezeket hasznal) A dobott targyak pedig igy megegyeznek azzal ami a mobnal volt. Tehat ha valami unique epic fegyvert dob el, akkor elotte azzal irtja a jatekosokat. (ertsd: az ugyetlen jatekos annyiszor hal meg es mehet respawn-olni mint egy atlag mob)
A wow ehhez kepest egy atlag azsiai szintu mmorpg a diabloban megszokott intelligenciaju mob-okkal, csak sokkal rondabb a grafikaja mint mondjuk egy silkroad-nak. (a pelda egy _ingyenes_, buta mob-os mmorpg jatek, gf4-el is szep grafikaval es jo trade/job rendszerrel)
Jo jatekok kozze a kaszt nelkuli, pontosztas nelkul szabadon fejlodo karakteres mmofps-eket sorolnam. (nincs szintlepes, nincs pontosztas, ha valamit fejleszteni akar valaki akkor csak hasznalnia kell)