Ki ne emlékezne? Geforces kártyák, péegyes gép a sarokba, és indult a móka.Emlékeztek?Felülnézetes katonák mászkálnak árkon-bokron át, a háromszöget megalázó német látószög. Ez volt a Commandos. Három rész is megjelent belõle, egyszerûen imádtuk. És most jött a negyedik rész, FPS nézõpontból, mely hatalmas újdonságokat hivatott behozni. És hogyan sikerült? A cikk alant megtudjátok!
Történet
Mint már tudjuk, a II. világháború kegyetlen, és körülbelül annyi evvel foglalkozó játék jelent meg, mint égen a csillagok, meteoritok, és különbözõ égitestek össztömege. De a Commandos legújabb részébe természetesen mi más lett volna: II. Világháború, Franciaország, 1942. Jó, tudom, hogy az eddig megjelent sorozatban mindig ebben az idõpontban játszódott, de már megint egy dologról húzzák szinte teljesen ugyanazt a bõrt, ezt azért már jó lenne abbahagyni (ez nem csak az Eidosnak szólt, hanem mindegyik fejlesztõnek, aki már ügyködik egy újabb "izgalmas, és felettébb fordulatos" világháborús játékon.) Szóval a lényeg a lényeg: ugyanott vagyunk, más szemszögekbõl. A legújabb Commandosba egy kis csavart is tett a történelembe, most nem hozok fel példát, csak egyet szeretnék. Van egy beépített aljas gazember, aki lelövi a pilótát, és átveszi az amcsi gépen az irányítást és szétlõ mindenkit, de a fegyvertelen hõs természetesen a thompsonnal szembeugrik, kiveszi a kezébõl és szétlövi, a gépen csak egyedül marad, és õ lesz "sanyi a király". Ez és ehhez hasonló dolgok vannak az új Commandosba. Hát valakinek ez tetszik, valakinek nem. Én az utóbbira szavazok, valahogy megint az amcsik meg az oroszok A HÕSÖK, bár ez szubjektív vélemény ugyan, de kitartok mellette. A történetbõl nem szeretnék semmi lényegeset mondani, mindenki tudja (vagyis remélem tudja), hogy mik voltak a háborúban, hogy s mint zajlottak az események.
Új nézõpont, taktikázás
Csapatba dolgozni jó, fõleg olyan csapatba, amibe minden tagot TE irányítasz;a Commandos egyik legkellemesebb része a csapatod különbözõ embereinek irányítása, más fegyverekkel (de nem több). Ritkán van olyan játék, ami FPS nézõpontból próbál hatalmas taktikai lehetõségeket kínálni (jó példa a Brothers In Arms), teljesen eltértek a stratégiától a készítõk. A csapatodat jól körültekintõen kell irányítanod, mindig megvan az adott feladat. És ennyi? Ennyi. Sajnos nem hozott annyi újdonságot a legújabb rész sem taktikai téren, sem az ellenfelek mesterséges intelligenciáját tekintve. A németek néha észre vesznek a doboz között lévõ üres lyukon, néha meg oda se néznek, ha zörrensz valamivel, vagy véletlen lõsz egyet. Evvel azt akarom kifejezni, hogy már nem olyan érzésed van, mintha egy Commandossal játszanál, pedig eléggé fel kellett volna kötni a gatyát egy ekkora játéknál, oda kellett volna figyelni minden apró lépésében. Aki viszont nem játszott Commandossal, annak nem lesznek efféle érzései, úgy már sokkal élvezhetõbb a játék.
Grafika, hangok, fizika
Grafika, hangok és fizika terén a játék már nem panaszkodhat. Grafikailag elég szépnek mondható, ha van valami brutális vidikártyád. Ugyan nem fogsz hátast dobni, mint mondjuk a FEAR-nél (ott nem csak a grafika miatt lehetett), de végtére nem lehet annyira nagy panasz rá. A hangok már jól megszokottak, igazából semmi brutális COD1, illetve 2-re ne gondoljatok, szerintem õket nem lehet leverni hangok terén, hisz egy 5.1-el már a valósággal vetekszik. Fizikailag nem lehet panasz, minden német egy fejlövésnél elég nagyot buccan a földre, szóval megvan a fizikai valóságérzet.
saját véleményem
A játék egyik legrosszabb pontja az apró hibák, amik sajnos a játékmenet során egy csokorba gyûltek. Elég rövid, viccesnek tûnõ 5 ÓRA alatt végig lehet vinni, ez azért már eléggé gyalázatos, hogy úgy mondjam, és a beépített multiplayer sem igazán hozott lázba. A karakterek mozgása darabos, idétlen bábozásnak tûnik néha. Most azt hiszitek nagyon Commandos gyûlölõ lettem, de ez nem így van. Egyszerûen nem ezt vártam tõle. Nem is az, hogy alsókategóriás budget játék lenne, de egyszerûen egy ilyen sorozatnak másnak kell lenni. Ha most nem játszottam volna az elõzõ részekkel, akár 90%-ot is adnék rá a végsõ értékelésemben, de mivel én régen nagyon szerettem ezt a játékot és nem úgy érkezett, mint hatalmas taktikai FPS, hanem egy "megyek, oszt meghaltok mindannyian" zúzda lett. Hát, örülnék ha a következõ részben újra visszatérnének a jól megszokott stratégiázós taktikázós dologhoz. Nem azt mondom, hogy csúfos bukás, hanem (mint mások is mondták): egy egyszerû FPS, lövöldözéssel.
85%
by dienesoft
Érdekes, ma már mit meg nem tennénk egy ilyen játékért ebben az idõszakban, amikor az égvilõgon semmi nem akar kijönni PC-re. :)