Nem rosszul tudod. Pont hogy a support kerül eszméletlen összegekbe.
Konrétan több példát is tudok hogy maga a szoftver <100ezer forint de ha folyamatos és teljeskörü supportot kérsz hozzá (azaz ha gáz van azzonal mennek vagy távolról oldják meg a problémát akár dél van akár hajnali kettõ) akkor meg >1 millió ft.
Természetesen abban igazad van, hogy a windowst és linuxot használok kipengetnek a supportért ennyi pénzt.
Csak azt akartam ezzel mondani, hogy az hogy van ingyé egy linuxod vagy 20kért egy wined viszont a rajta futó szoftver supportja meg 1 milla akkor igazából a linux és win közötti árkülönbözet elhanyagolható. És arról sem feledkezzünk meg, hogyha winhez akarsz supportot akkor az akár többszáz ropi is lehet, de akkor villámgyorsan megoldják ám a problémádat. Linux alatt meg, vagy van egy olyan szakemberi gárdád, de akkor az õ fizetésük is millió körül lesz, vagy megveszed hozzá a supportot és akkor megintcsak elhanyagolható lesz a két rendszer között az árkülönbözet. Legalábbis egy óriáscégnél ez az árkülönbözet az elhanyagolható kategóriába fog esni.
Összegezve, szerintem nem azt a rendszert kell használni amelyik az olcsóbb, hanem amelyik a célnak megfelel. Ha ez a linux és még ingyenes is mellette akkor duplán jó, de ha a célra windows kell, akkor nem érdemes ezen spórolni mert szivás a vége. Hogy egyszerü legyen a kalapácsot kell a feladathoz igazitani és nem ugyanazzal a kalapácscal kalapálni minden szöget.