Jelenleg nagyon képlékeny a dolog, lehet, hogy az egész még csak "rumor".
A "klasszok":
Imperium:
Imperial Guard (megerõsítve, szerepelt a trailerben): Gyakorlatilag a tömeghadserege a Birodalomnak, kismillió formában létezik, az adott világoktól függõen, a rambó-szerû Catachan dzsungel-harcosoktól a Mordian Iron Guard poroszokról mintázott katonáin át az arab sivatagi harcosokra hajazó Talarnokig.
Space Marines (megerõsítve): Az egész Wh40k legnépszerûbb exportcikke, az ûrgárdisták. Az emberiség kiválogatott legjobbjai, akiket genetikailag két és fél méteres izomkolosszusokká növesztenek, és egymagukban egy ezrednyi sima birodalmi gárdistával érnek fel. Az ûrgárdista rendekbõl ezernyi van, egy-egy rend pedig jobbára ezer-ezer csatatestvért tud a kiállítani, de még ez a mintegy egymillió szuperkatona is elveszik a gigászi birodalom méretei miatt.
Adeptus Mechanicus / Techpriest (megerõsítve, noha a Torzonborz-féle listán nem szerepel): A technológiák beavatott és felszentelt papjai. Hajdan a Mars volt az emberi technológia bölcsõje, és bár a technikai fejlõdés zenitjén már túl van az emberiség, azért a tudás birtoklása és ápolása kiemelt fontosságú. Az Adeptus Mechanicus a gépeket isteníti (természetesen az Istencsászár után... vagy lehet, hogy még annál is jobban), egy zárt és paranoid közösséget alkotva a birodalmon belül. Õk felelnek a birodalom technikai kvalitásáért, õk felelõsek a kézifegyverek gyártósoraiért a kismillió bolygón, ugyanakkor a ritka kincseket, mint egy Titán vagy egy Birodalmi Cirkáló már jobbára csak õk maguk hajlandóak gyártani.
Psykers (félig megerõsítve, a trailerben nem említik): A Pszík a mentális energiák félt és gyûlölt felhasználói. Azért gyûlöltek, mert a Pszíken keresztül materializálódhatnak a mélyûr démonai a való világban. Ugyanakkor a Pszí energiák tulságosan is hatékonyak ahhoz, hogy le lehessen mondani róluk, így komoly felügyelettel, de a birodalom is képzi a legígéretesebb pszíket, hogy kihasználja a képességeiket. A kevésbé ígéretesek pedig mennek a Terrára, hogy feláldozva õket az Istencsászár lelkét táplálják velük.
Assassins (a Torzonborz által bemásolt listán tûntek fel): A Bérgyilkosok hivatala a birodalom láthatattlan gyilkos újjaival operál. Templomokra oszlanak, függõen attól milyen módon érik el a célszemély likvidálását. Az Vindicare-ok például mesterlövészek, a Callidus templom tagjai kaméleonok, akik szó szerint fizikailag képesek átalakulni ahhoz, hogy minél jobban beleolvadjanak a környezetbe, az Eversor-ok drogokkal teletömött gyilkológépek, és így tovább.
Chaos: A Káosz már nevébõl is sejthetõ módon egy nehezen megfogható valami. Számtalan kisebb-nagyobb káoszisten éli a saját kis világát, és igyekszik a neki tetszó módra változtatni a világot.
Cultist: A káosz kultisták "egyszerû" követõi valamelyik káosz istenségnek, egymagukban nem képesek látványos eredményekre, de ha megtérítik a káoszra fogékonyak elméjét (ami azért annyira nem bonyolult, hiszen az Istencsászár vallása is leginkább csak dogmatikusan különbözik az övéktõl), akkor akár egész bolygókat hódíthatnak meg.
Chaos Space Marine: A Birodalom legjobbjai közül sokan hajdan az Istencsászár ellen fordultak, és bár vesztettek, de akik túlélétk a Hórusz-eretnekség háborúit, azok leszármazottai, követõi ma mint Káosz Ûrgárdisták dolgoznak azon, hogy új uraiknak kedvében járjanak - ahogy az Ûrgárdisták az Istencsászár kedvében járnak.
Demon host (innentõl kezdve már csak a meg nem erõsített / Torzonborz-listán szereplõek kerülnek képbe): Olyan pszí, akit megszállt egy hiperûr-démon. A megszállt személy a démontól függõ sorsra számíthat, lehet, hogy csak hihetettlen mentális vihart okoz a környékén, de lehet, hogy átalakul valami szörnyû entinitássá. A birodalom számára ezek jelentik az egyik legfõbb belsõ veszélyt.
Orkz: Az ûrorkok brutális, nyers, egyszerû, ám roppant veszélyes faj a galaxisban, imádják a harcot és az erõszakot, hitbéli isten-párosukban, Gorkban és Morkban hisznek, pszichéjük pedig a harci lelkesedéstõl a "Whaaag" állapotába kerül, mintha valami erõs harci drog hatása alá kerülnének. Céljaik alapjában véve egyszerûek: harcolni, gyakni, zsákmányt szerezni, majd még többet gyakni, még több zsákmányt szerezni...
Nob: "Nemes" orkok, akik nagyobbak és erõsebbek a társaiknál, de még nem elég erõsek és nagyok, hogy Warboss-á válljanak. Erejük és brutalitásuk miatt õk a "kisfõnökök" az Ork társadalmon belül, és mi sem természetesebb, hogy õk birtokolják a jobb fegyvereket, hiszen ha valamelyik csõcselék orknál jobbat látnak, hát elveszik tõlük.
Mekboy: Az orkok azok szûk keresztmetszete, akikben (feltehetõen) genetikai módon rögzült egy picivel nagyobb intelligencia, érzék a gépezetekhez. Õk gondoskodnak fegyverekrõl az ûrork bagázs számára, és képességeiket jól jellemzi, hogy gyakorlatilag egy kalapácsnál és csavarhúzónál nem bonyolultabb szerszámokkal képesek akár csillagközi utazásra is alkalmas ûrbárkákat összekalapálni. Egyes vélemények szerint eszközeik csak azért mûködnek, mert az orkok hisznek benne, hogy mûködnek. Amíg így van, addig mûködnek is... :)
Mad Dokz: Õrült orkok, akik valamilyen megmagyarázhatattlan okból nem csak gyakni szeretnek, hanem néha segíteni is más orkokon. A módszereik legfinomabb megfogalmazás szerint is brutálisak, fájdalomcsillapításra egy bunkósbottal való fejbekólintást használják, a leszakadt végtagok helyére sokszor nemes egyszerûséggel csak a helyére szögelik a páciens egyik fegyverét, és nem szabad meglepõdni, ha a magához térve a jobb sorsra érdemes beteg azt találja, hogy egyébként a mûtét elõtt hibátlan testrészeit is kezelésbe vette, lecserélte az Õrült Ork Doktor - elvégre is nem hiába hívják így õket...
Runt Herda (itt feltehetõen erre gondoltak a név alapján - Runt Herda ~ Törpe Csorda): Gretchinek, az orkoknál kisebb, véznább és nyámnyilább zöld bõrû népség. Egyesek szerint hajdan õk egy nagyságrenddel intelligensebbek voltak, mint az orkok, de máig ismeretlen okból teljesen elfajzottak, és már csak a nagy zöld bõrû testvéreik árnyékába érnek. Mivel gyengébbek és kevésbé harciasak, mint az orkok, ezért az ork társadalom alján helyezkednek el, de ha hasznosnak tudják tettetni magukat, és leveszik az alantas munkát az orkok válláról, akkor azok megtûrik õket. Nagyszerûen bevállnak mint zászlóhordozó, lõszerhordozó, illetve csordaszerûen, ósdi és rozsdás fegyverekkel felszerelve egy brutálisabb ork vezetõ alatt korlátozott képességû haderõként is bevethetõek.
Eldar: A kecses és gyönyörû humanoid faj, akik hajdan a legpompásabb és leghatalmasabb birodalmat tartották fent az ismert galaxisban. Hogy pontosan mi történt, a kívûlállók nem tudják, de ahol hajdan az Elda anyavilág volt, ma ott a Káosz Szeme néven ismert fekete lyuk található, amely a Káosz isteneinek legmélyebb pöcegödre. A hajdan büszke nép maradványai a hajóvilágokon lassan hanyatló társadalmuk elékein lamentálva igyekeznek minél többet megõrizni önmagukból. Seregük alapjai az Õrzõk (guardians), akik még nem választottak utat (maszkot) maguknak, vagy már végigjárták az utat, és visszavonultak, tehát az Imperial Guard szintjén mozognak. Az elda társadalmon belül azon egyének, akik a harc valamelyik útján indultak el, és adják át lelküket, hogy kiteljesedjenek egy specializált harcmûvészetben, maszk harcosoknak (Aspect Warrior) hívják. Az eldák számára a legfontosabb tárgyak a lélekkövek (Soul Stone), ha egy elda meghal, akkor a magukkal hordott lélekkõ szívja magába az elhunyt lelkét (és akadályozza meg, hogy a mélyûr démonainak játékszere legyen), egy hajóvilág számára egy lélekkõ elvesztése hatalmas veszteség.
(megj.: ha valahol, akkor itt nagyon kiütközik annak a lehetõsége, hogy fals a Torzonborz-lista, mivel az elda sereg teljesen random elemei kerültek be, három maszk-harcos út, és egy Pszi elit...)
(Dire) Avengers: A Zord Bosszúállók a legelterjedtebb maszkharcosok, gyors mozgásra és a jól elhelyezett lövésekre eszküsznek, egy suriken puska a standard fegyverzetük.
(Striking) Scorpion (itt feltevésben vagyok, mivel létezik a Striking Scorpion maszkharcosok, és létezik Eldar Scorpion gravitációs tank is): A Vadászó Skorpiók zöld páncéljukban a közelharc mesterei, egy lánckarddal és surikenpisztollyal harcolnak, az utat végigjárt skorpiók pedig egy pszhionikus mérget tartalmazó tûvetõvel felszerelt sisakot viselnek.
(Dark) Reaper: A Sötét Aratók az elda maszkmesterek tûzerõre koncentráló útját követik, nehéz páncélt viselnek, és rakétavetõikkel messzirõl tûz alá vehetik az ellenséget.
Warlock: Az eldákon belül a Pszik két fõ csoportba oszlanak. A Látnokok (Farseers) az elda hajóvilágok legmegbecsültebb tagjai közé tartoznak, akik korlátozottan képesek a jövõbe látni. A Boszorkánymesterek egy teljesen más utat járnak, õk a lelkük egy darabját áldozzák be, hogy félelmetes pszi-erõkkel sújthassanak le a csatamezõn. Ennek ára, hogy megvetés tárgyaivá válnak az elda társadalmon belül, hiszen a lélek szent dolog számukra, azt elkótyavetyélni megbocsáthatattlan bûn.