Orkokon kívül a Slann faj és a squat-ok jártak még így.
A squat-okat "csak" simán legyakta és kiírtotta a Hive Fleet Leviathan. A Lore szerint. Õket kiírni mondjuk szvsz hiba volt... :(
Ha nincsenek kasztok, akkor mindenki ugyanolyan, max fajbeli különbségek vannak, és a játék maga válik jellegtelenné.
Említettem az EvE-t és az eredeti (pre-NG/CU) SWG-t. Hát nem mondanám, hogy mindenki ugyanolyan lenne. Eltérõ skilleket húznak, a külsõ terén pedig a customizáció iszonyatosan jó.
Kasztrendszernél meg lehet, hogy te mint játékos korlátozva érzed magad, ellenben legalább kinéz valahogy a dolog. (pl Astartes vs Mechanicum. Elég nehezen képzelem el ezt kasztok nélkül)
Miután úgy is ömlesztve lesznek a jelek szerint a különféle osztályok (tehát nem csak Space Marine-okból áll az Imperium of Man oldalának serege), ennek túl sok jelentõsége szvsz nem lesz.
Valami olyasféle képen képzelném én el egy nem-kaszt alapú skill rendszerben a fejlõdést, hogy ha valaki például Codex Astartes-t indít, akkor csak az annak megfelelõ skillboxokat éri el (bolt pistol, bolter, chain sword, carapace armour, aim, stb.), ahogy fejlõdik, és maxolja ki a skillboxot, úgy érheti el a többi skillboxot, fastruktúra-szerûen (Bolt pistol -> Bolter -> Heavy Bolter, Carapace Armour -> Scout Armour ->> Power Armour ->>> Terminator Armour), de bizonyos idõvel elérheti az összes skillboxot. Egy Space Marine is megszerezheti az Adeptus Mechanicus skillboxait, hiszen vannak TechMarine-ok, csak éppen sok elõfeltételt (skillboxot) kell kimaxolnia elõtte, és sokkal több XP-be kerül, amíg feltölti a skillboxot, mint egy Adeptus Mechanicus (ez vica-versa is mûködik, tehát akár egy Adeptus Mechanicus is elérheti a Terminator Armourt (ami persze az Adeptus Mechanicusra jellemzõen néz ki), de ehhez bõdületesen sok játék (és XP) szükséges, akár évek (lásd EvE-ben egy Titán-pilóta felhúzása).