Ne hasonlíts egy War, vagy bármilyen más MMORPG szervert ehhez a megoldáshoz, ugyanis itt FPS játékról beszélünk. Amíg egy "hagyományos" MMORPG esetében akár 100-200 játékos is lehet a színen, addig ezt FPS-ben elsütni sokkal nehezebb, hiszen nagyobb adatforgalmat igényel.
FPS-ek esetén a reális maximum eddig olyan 128 körül volt, de az eléggé megdolgoztatta a hardware-t.
A PikkoServer esetén egy-egy szerver azonban csak egy szûkebb kört szolgál ki, hasonlóan, ahogy az MMORPG szervereknél instancolva vannak dolgok. Ott sem ugyanazon az egy szerveren vagy egy "szerver" játékosállománya, mert amíg pl. a városban lévõket egy szerver szolgálja ki, addig mondjuk a "világban" barangolókat négy, a dungeon-okban játszókat meg hat.
Az 1000 szerver még nem is feltétlenül olyan sok, persze nem 1000 fizikai szerverre kell gondolni, hanem 1000 virtuális szerverre, ugyanis ezen a szinten teljesen bevetett gyakorlat a virtualizáció alkalmazása. Szóval egy-egy 8-16-32 magos szerveren futhat mondjuk 4-8-16 virtualizált szerver.
Amúgy az orkok free2play (feltehetõen mikrotranzakciós elven) fog menni, a többi három faj pedig feltehetõen havi elõfizetéses konstrukcióban (mikrotranzakció mellett).