hmm érdekes kívülállóként én úgy látom a dolgot, hogy rossz egrészt mert így elõnyösebb helyzetbe jutnak az öregebb, lassabb kocsik ami igaz nyilván nem jeletõsen de biztathatja az embereket használt régebbi kocsivásárlásra, ezzel csak annyi a baj hogy jobban szennyezik a környezetet.
Persze nem fog mindenki trabantokkal közlekedni a városban, csak akiknek megvan a régi autója és gondolkoztak egy környezetbarátabb neadjisten hibrid kocsi beszerzésén, azok most elbátortalanodhatnak az összegek miatt, illetve a friss jogosítvánnyal rendelkezõk is meggondolják, hogy vegyenek-e autót. Nem a legégetõbb probléma az tény, de felmerülhet. Jó oldala pedig talán tényleg az hogy az logikus gondolkodás lenne: akinek telik egy új, nagy teljesítményû kocsira az tudná fizetni a megemelkedett díjat. Nyilván nem örül ennek senki, nem biztos hogy jó megoldás.
A szén-dioxid kibocsátásról pedig csak annyit, hogy igen növények abból állítanak elõ szõlõcukrot, ha van napfény, éjjel ugyanúgy oxigént égetnek el mint te és szén-dioxidot termelnek, emellett bizonyos emberek folyamatosan irtják a növényzetet, minden nappal kevesebb szén-dioxidot tudnak megkötni, és mi jóval nagyobb ütemben termeljük a szén-dioxidot mint õk azt feldolgozni tudnák, hiszen éjjel "nem üzemelnek", mi viszont igen. A szén-dioxid ezen kívül fontos szerepet játszik még az üvegházhatás kialakításában, amikor is nem engedi a légkörön átjutott nap energiáját ki, bennt ragad, ezzel folyamatosan melegítve az egész bolygót, ergo elszésõségesednek az élõhelyek, növények kipusztulnak, mert tûrõképességük nem bírja a hõmérsékletet, még kevesebb szén-dioxid kötõdik meg. (Megoldás egy ötlet volt, hogy a levegõ szén-dioxid tartalmából víz hozzáadásával elvileg lehetne metanol(metil-alkohol)-t elõállítani, ami éghetõ és lehetne üzemanyag ergo egy körfolyamat alakulna ki, azonban nem találták még meg azokat katalizátorokat, körülményeket amelyek mellett ez a reakció gazdaságosan, egyszerûen véghez vihetõ lenne. Hozzáteszem, hogy magyar ember ötlete.)