"Amit írtál igaz, lesz olyan progizó, aki biztos csak 2010-11-re jut el oda, hogy többmagos rendszereket tudjon progizni."
Nem csak errõl van szó. A többszálúság is elég idegen a játékoktól, de itt sokkal többrõl van szó. A Cell erejét matematikai számításokra (azon belül is vektorokra) specializált procik adják. Ezeket sokkal nehezebb programozni, mint 3 általános célú magot. Persze az is igaz, hogy ha valóban úgy muzsikál a cucc, ahogy a Sony állítja, akkor elég durva dolgokat lehet kihozni belõle.
"Amúgy az az "összehányt szutyok" cell minimum 10X-es teljesítménnyel rendelkezik ahhoz képest a géphez képest, amirõl most írsz."
Igen is meg nem is. Bizonyos számítási feladatoknál valóban gyorsabb ennyivel, de simán lehet olyan értelmes feladatot találni, amiben a PC agyonveri. És persze ha a PC-be betolunk egy G80-at, akkor már számítási feladatokban is kicsit más a felállás.
"EDRAM ez egy jó dolog, de azzal a 10MB-nyi mennyiséggel, ami az X-ben van sajna nem fogja a világot megváltani"
Dehogynem. Nagyon jó az.
"FSAA-ra jó"
Pont nem arra való, hanem általánosságban jócskán gyorsítja a renderelést. Pont FSAA esetén kell egy kicsit trükközni, mivel oda már kevés a 10 mega.
"persze kérdés, hogy mennyi láccatja van a FSAA-nak 1080p-ben?"
Gagyi TV-n nyílván nem nagyon. De normális megjelenítõn ég sé föld a különbség. Én pl. 1600x1200-ban játszom, ami kb. annyi pixel csak 4:3-ban, és teljesen jól látom az FSAA hatását.
"Az osztott RAM-nak igazából, meg akor van értelme, ha nincs lehetõség a textúrák háttértárolóról történõ sztrímelt betöltésére"
Megint csak pont nem erre jó. Remekül használható pl. arra, hogy lassú ide-oda másolgatás nélkül hozzá lehessen férni a textúrákhoz kódból is.
Meg ugye eldönthetem, hogy mennyi RAM-ot adok a GPU-nak, és mennyit a CPU-nak.
Egyébként nagyon kellemes X360-ra fejleszteni, az MS nagyon komoly rendszert tol a dolgozó alá, ráadásul itt végre megszabadulhattak az x86-os kompatibilitási rémálomtól.