A hozzászólásod nagyrészével egyetértek, és nem is vitatom. Csak egy két dologba kötnék bele pl: "A többszálúság is elég idegen a játékoktól, de itt sokkal többrõl van szó." "Egyébként nagyon kellemes X360-ra fejleszteni, az MS nagyon komoly rendszert tol a dolgozó alá, ráadásul itt végre megszabadulhattak az x86-os kompatibilitási rémálomtól."
Szerintem meg nem idegen a többszálúság, de egyszerûen az eredeti játékra szánt architektúrák nem több processzoros rendszerek voltak, így a programozók soha nem voltak rákényszerítve a többszálúságra, illetve lehetõségük sem volt rá. A hagyományos megvalósításokhoz, sokkal közelebb áll, hogy 3 általános célú magon futtassanak nagobb progi egységeket, mint hogy minnél elemibb szálakra bontsák a programokat és a terhelés függvényében dinamikusan osszák el az egységek között. Az utóbbi hónapokban kiszivárgott infók szerint viszont a szakadék nem áthághatatlan, és valóban ki lehet használni a cell teljesítményének nagyrészét.
""EDRAM ez egy jó dolog, de azzal a 10MB-nyi mennyiséggel, ami az X-ben van sajna nem fogja a világot megváltani"
Dehogynem. Nagyon jó az.
Én pl. 1600x1200-ban játszom, ami kb. annyi pixel csak 4:3-ban, és teljesen jól látom az FSAA hatását."
Had ismételjem meg: nem fogja megváltani a világot! Nem azt mondtam, hogy nem jó, de csak egyfajta púder, az se csinál egy 60-éves vénasszonyból 16 éves fruskát, csak a reklámokban;)))
Amúgy ezek szerint PC-n nyomulsz, hát ott rengeteg lehetõség van arra, hogy a játékod beállításaival játszogass, ízlésednek megfelelõen állítgasd. A konzol jelentette egységes HW viszont sokkal nagyobb lehetõséget jelent az optimalizációra, mint amit utólag a beállítások buzgerálásával kihozhatsz a gépbõl és a játékból. És pont emiatt nincs is rá szükség, hogy a júzer ilyenekkel ûsse el az idejét, nem úgy mint PC-n ha már a gyenge hw és az optimalizálatlan kód miatt játszani nem tud a programmal. Nálam az elsõ az AA, amit kikapcsolok ha szarul fut a gáma, aztán az anizo szûrést és csak utána veszem lejjebb a felbontást, persze ízlések és pofonok.
""Az osztott RAM-nak igazából, meg akor van értelme, ha nincs lehetõség a textúrák háttértárolóról történõ sztrímelt betöltésére"
Megint csak pont nem erre jó. Remekül használható pl. arra, hogy lassú ide-oda másolgatás nélkül hozzá lehessen férni a textúrákhoz kódból is.
Meg ugye eldönthetem, hogy mennyi RAM-ot adok a GPU-nak, és mennyit a CPU-nak."
Félreértesz, olvasd el a szövegkörnyezetet. A sztrímelésrõl volt szó, amiben úgy tûnik a PS3-nak elõnye van, ha kihasználják. Az X UMA rendszere ezt a viszonylagos hátrányt csökkentheti, hiszen sokkal több adatot lehet beszlopálni a memcsibe, így a sztrímelés jelentõsége csökken.