A projekt nagyságát az is mutatja, hogy a játék karakterein, helyszínein és eseményein maga Akira Toriyama, a Dragon Ball sorozat atyja dolgozik, immáron öt kerek éve. A Dragon Ball: Online története amúgy az 1000. évben játszódik, kerek 216 évvel a Dragon Ball Z rajzfilm eseményei után. Az elmúlt két évszázadban jó sok dolog történt a világban, többek közt megjelent a Földön a majin faj, sõt feltûntek a yardratinok is. A játék a Dragon Ball és a Dragon Ball GT sorozattal ellentétben nem a komikus jelenetekre és az aranyos történetmesélésre, sokkal inkább a harcokra és a karakterek fejlõdésére helyezi a hangsúlyt, valahogy úgy, mint a Dragon Ball Z tette anno.
A virtuális világban való kalandozásunk több részbõl fog állni. Kutathatunk a híres sárkánygömbök után - ahogy a rajzfilmben, itt is hét darab lesz belõle szétszórva, és a sárkány itt is teljesíti annak a kívánságát, aki összegyûjti õket. A gömbök ezután véletlenszerûen újra szétszóródnak majd, hogy indulhasson az újabb kutatás és keresgélés.
Mindezek alatt természetesen érintkezhetünk majd az NPC-kkel és a hús-vér játékosokkal egyaránt. Lesznek PVP (player versus player) és PVE (player versus environment) harcok, sõt nevezhetünk majd a Tenkaichi Budokai bajnokságra is. Az egyik legizgalmasabb lehetõség viszont a Timemachine Quest lesz, melyben egy idõgép segítségével visszautazhatunk a Dragon Ball történelemben, és lejátszhatunk majd olyan harcokat és küldetéseket, melyeket eddig csak a rajzfilmben vagy a képregényben láthattunk. Emellett lesz virtuális pénz, melyet a városokban tudunk majd elkölteni, karakterünk pedig vérbeli RPG-hez híven tapasztalatpontos rendszerben fog fejlõdni.
Eddig három játszható fajt jelentettek be a fejlesztõk - az emberek, a namekok és a majinok már biztos szerepelni fognak a Dragon Ball: Online-ban. A saiyanok az 1000. évben sajnos már nem részei a sorozatnak, így õk elvileg totálisan kimaradnak majd a játékból is, bár nem lenne rossz, ha valami történeti csavarással visszahoznák õket. A virtuális Dragon Ball világba való csatlakozáskor elõször fajt, azután osztályt kell majd választanunk, majd jöhet a színezgetés és testre szabás, ezt követõen pedig indulhat is a móka.
Az embereken belül három osztály lesz, martial artist, spiritualist, és engineer. Az elsõ osztályba a Yamuchahoz és Tenshinhanhoz hasonló harcmûvészek tartoznak majd, a másodikba a ki-erõt használók, míg az utolsóba a Bulma-féle mérnökök, akik profi, saját készítésû fegyverekkel és felszerelésekkel egyensúlyozzák ki hátrányukat. A namek fajt választva választhatjuk a dragon clan és a warriors osztályt, ez elõbbiben a Dendéhez és Kamihoz hasonló varázslók tartoznak majd, utóbbiba pedig a klasszikus értelemben vett, Piccolora és Nailre hajazó harcosok. A majinokon belül strange és large osztályt választhatunk majd, a strangeben a vékony, gonosz kinézetû majinok lesznek, míg a large a dagadt, de boldog példányok gyûjtõhelye lesz.
Jópofa ötlet, hogy a többi MMO-tól eltérõen a Dragon Ball: Online-ban karakterünk kisgyerekként kezdi majd az életét, majd az játékban eltöltött idõtõl és aktivitástól függõen fog öregedni. Azt nem tudjuk, hogy milyen hosszú lesz a teljes kifejlõdési folyamat, míg karakterünk eléri a maximális életkort, de valószínûleg nem egy-két hétig kell majd dolgozni rajta.
A grafikáról is érdemes még pár szót ejteni. A játék kinézete a cel-shading technológiának köszönhetõen teljesen a rajzfilmre fog hasonlítani, azzal a kivétellel, hogy a fények és a speciális effektek itt csili-vili modern megoldásokkal kelnek majd életre. Ahogy a képeken is látszik, nem a Dragon Ball: Online nem lesz egy nextgen gyönyör, de ennek megfelelõen legalább a gépigény is alacsony lesz. Állítólag már egy 512 MB memóriával, és egy egymagos, 2GHz-es procival felszerelt gépen is simán menni fog a cucc, ami azért valljuk be, igen kedvezõ, fõleg a notebookosokra nézve.