Most anyagot nem talaltam hozza, hogy leellenorizzem, de ugy hallottam tavaly a hagai ismerosoktol hogy atepitik a villamosvonalat tobb helyen a varosban ugy hogy azon vasuti szerelvenyek is el tudjanak kozlekedni. (Gondolom rendes vasuti kocsik, hanem specialisak.) Igy Hága belvarosabol siman el lehetne jutni atszallas nelkul pl. a kb. 100 km-re levo Utrecht-be. Na, ez mar tetszene nekem.
A vonat egyebkent nem tul jo Hollandiaban sem, hiaba fejlesztik es koltenek ra iszonyat sok penzt.
Vannak dolgok amik nem fuggenek a penztol. Igy szerintem a vasut alapkoncepciojaval van nagy baj, es nem feltetlen azzal hogy mennyit koltunk ra. Vonattal utazni joval dragabb mint autoval, gondolom az uthalozathoz hasonloan irdatlan draga vasuti infrastruktura kihasznaltsaga miatt is. De a legnagyobb baj a vonattal az, es ezt sose fogjak tudni kikuszobolni, hogy csak allomastol allomasig visz, es nem haztol hazig.
A vasut (vagy mas fixpalyas technologia) elonyet ott latom, hogy nagy tavolsagon joval biztonsagosabban es gyorsabban juthatna el barki A-bol B-be. Ha lenne penz es akarat kiepiteni mondjuk egy Europat behalozo nagysebessegu fixpalyas halozatot, akkor sokan utaznanak nagy tavolsagon vonattal inkabb, mint repulovel vagy autoval. Igy pl. teljesen jo otlet a Rotterdam Parizs nagysebessegu vonal kiepitese, de az, hogy 2, akar egymastol 100km levo falu kozott valaki vonattal utazzon? Hat ennek nem sok elonyet latom. Ki akar dragan es lassan utazni, gyalogolni vagy bringazni az esoben az allomasra majd 3x-4x atszallni es varakozni, a hideg szelben? Ilyen formaban nem kellene erolteni az egeszet.