Ne felejtsd el, hogy amit a konzolok felett realizált veszteség gyakorlatilag a project alkotóeleme csupán.
Annyiban igazad van, hogy az MS a tõkeerõs háttér miatt megteheti azt, hogy hosszútávon tervez (ha van pénzed, akkor van idõd is). Az elsõ Xbox-al kiválóan megalapozott egy felhasználói bázist, ami kitermelt magából egy fogyasztóképes és befogadóképes szegmenst (á la anno Sony a Playstation 1-el). A késõbbiekben nem elsõsorban maguk a gépek, hanem a gépeken keresztül tovább értékesíthetõ termékek és szolgáltatások azok, amik a szaldót pozitív irányba lendítik.
"Semelyik másik cég nem engedhetné ezt meg magának."
Itt nem arról van szó, hogy ki mit enged meg magának, hanem üzleti modellekrõl és kockázati befektetésekrõl lehet vitatkozni. Abban én sem vitatkozom, hogy az MS bõven elég erõs ahoz, hogy hagyhassa beérni az ötleteit.
Azt mondjuk csak finoman teszem hozzá, hogy hasonlóan tõkeerõs cégek nem azért szokták magukat a tönk szélére sorolni, mert kedvesek akarnak lenni a vásárlókhoz, hanem mert valamit nagyon elb*sznak (itt persze maga az üzleti modell is lehet hibás, maga a termék is lehet versenyképtelen, lehet ócska a marketingtevékenység, esetleg már a kezdet kezdetén elkummantják a piaci pozicionálást).
"dömpingáron adott hardverrõl"
"piacvásárlásról"
Nem gonoszkodni, meg vitát kelteni akarok, de a PS3-ba sem a vásárlók két szép szeméért került BluRay :)