Hát igen, meglepõ párhuzamosságot mutat a PC születése az X-ével. Adott egy óriásvállalat akik be akarnak törni egy új piacra, de ezt minnél olcsóbban, minnél kevesebb erõfeszítéssel, minnél rövidebb idõ alat akarják megúszni. Ezért aztán mindent a polcról vesznek le.
De az M$ amellett , hogy inkább a HW-en spórol viszont a marketinge meg elég sokat befektet. Erre mindegyik konzol megjelenésekor 1-2 mrd-t költött!
Az elsõ Box életútja szerintem sokkal kevésbé volt tervezve, mint azt gondoljuk. A körülmények hozták így. Majdnem félidõben jelent meg és igazából nem volt sikeres, a váltó típus is elõbb jelent meg. Késõbb jött elõbb ment.
Az új X sem tekínthetõ igazán sikernek, 10 millió 1 év alatt igazi versenytársak nélkül, 2 full kapacitásos karácsonyi szezonnal, de japán bukással, olyan ha ló nincs, szamár is jó benyomást kelti. Minden esetre azért bíztató szám, de azért egy 30-40 milliós felhasználói bázistól még messze vannak, de ugyan így a Wii-is, a PS3 meg pláne.
A gond inkább az, hogy már nem igazán van több az X-ben. Mint klasszikus konzolt, egyszerû fun gépet a Wii lesöpri, és mint komolyabb berendezést, média centert a PS3. A M$ online stratégiája sem igazán tartogathat sok meglepetést, ha ezen az úton megy tovább. De ennek ellenére egy-két új szolgáltatással fel lehetne dobni. A marketing is sokat jelent.
Egy új konzol kiadása viszont hatalmas kockázat. 2-3 évig igazából még a jelenlegi hw-ek is jelentenek annyi tartalékot, amit ki lehet aknázni, egy új erõsebb hw nem jelent azonnal elõnyt a progik tekíntetében. Ha a jelenlegi generációval, már profitot is fognak tudni termelni, az már gyõzelem lesz. Szerintem egyelõre nem is akarnak mást.