Úgy látom hogy ebben az esetben is jó ok volt az embargóra... :) Sikerül lemaradni az 2080-hoz képest 10-15%-kal kb. +30% shader egységgel, dupla olyan effektív memó sávszéllel, kb. 25-40%-kal nagyobb fogyasztással, no meg a 7nm csodájával...hasonló hivatalos áron. 2 év után sikerült nem széthúzott ref. karival is utolérni az 1080 Ti-t, yay. Na de /sarcasm, /fika. Ahogy elnézem a legtöbb játékban a 2080 és a VII is egyaránt vagy tudja a bőven 60 FPS feletti átlagot, vagy meg sem közelítik, a TPU teszt alapján pontosan 1-1 nem túl népszerű játékban akad mondhatni kiütéses győzelmes különbség egyik-másik számára. 1440p-ben viszont több - főleg Ubi - címben fogcsikorgatva 55-60 FPS-t hoz a Vega, amíg a 2080 jelentős előnnyel vezet 60 FPS felett. Igaz változó frissítésű monitorral nem feltétlen égbekiáltó probléma, de mégis... A VII érdemi előnye a Strange Brigade-ben és Forzában mutatatkozik meg, DX12 és async compute mellett...4K-ban 20-25% előny elég erős a többi egálos vagy lemaradós grafikon után.
Ilyenkor persze jön a minimum évtizedes deja vu fíling, hogy az AMD hardvere mennyire világverő volt tegnap is, ma is, meg lesz holnap is, csak a sok buta/motiválatlan fejlesztő nem képes olyan játékot írni hozzá, ami igazán jól kihasználná...az utóbbi évtized alapján ez egy fix pont a gamer világban, fejlődnek a grafikus hardverek, de a korszerű kihasználásuk a játékok többségét tekintve változatlanul siralmas, még mindig DX11-es játékok tömkelegét látni 19' elején is...a TPU 21 tesztelt játékából egy DX12, egy Vulkan, a többi DX11...és furamód az AMD itt-ott bevisz pár ütést DX11-ben is, de azért többnyire kap. Érdekes hogy a Vulkan-os Wolfenstein II-ben (is) jelentősen kikap a Vega, pedig a Wolfi technikai opciókban és optimalizálásban tip-top. A másik tech úttörő Hitman-t pedig elgáncsolta a Warner, így szégyenszemre visszatértek DX11-hez a 2. részre...na de legalább nem egy Arkham Knight-féle clusterf*ck lett belőle, ezért relatíve elégedettek lehetünk. Régen mintha az első Hitman-ben erős lett volna az AMD, de így a 2. részben DX11 alatt kap 40-30-25%-ot a felbontást növelve, legalább a 4K-ra egyre jobban zárja az ollót HBM2-féle OMG sávszél. Vicces ahogyan a TPU a konklúzióban próbál a Vega számára pozitív esetet vadászni és a bukott BF V-ben mutatott kb. felbontástól független 5 FPS előnyt "slightly better performance than RTX 2080" jelzővel illetik (inkább bevehetnék a Forzát a házi test suit-ba, annál igaz lenne). A tuningpotenciált tekintve valószínűleg nagyjából egál lenne a teljesítmény sztori vége...az AIB 2080 karik 1%-on belül lehetnek out-of-the-box, a VII meg elvileg ilyen kiadásként lesz elérhető és slussz passz...
A TPU-hoz képest poén a PH! tesztjáték összeállítása, 7 címből lényegében 5 AMD-t favorizál, van 1 semleges, 1 'vidiás...nem csoda hogy így sikerült kihozni hogy mennyire jó kari is a VII, pont mint az AMD ígérte...csak ha dobunk hozzá még vagy 15 játékot rögtön borúsabban árnyalódik a kép. A PH! 'pártatlanságában' most sem csalódhattunk, ez is egy fix pontnak tűnik a világunkban... :)) Bár ha hozzájuk hasonlóan nagyon optimisták akarunk lenni, akkor a jövő a Vega számára csak előnyösebb lehet. Amint végre kihalnak a DX11-es címek, esélyesen a PH! tesztek összképe válhat általánosan mérvadóbbá...de a realistább felem erősen tiltakozik, igazán AMD-s felfogás ez a "majd a jövőben odab4szunk", csak aztán győzzök kivárni azt a jövőt... :))
A PCB tartalma egyébként minőségi, de a költségek eloszlása továbbra sem a legszerencsésebb. Ha nem erőltetnék a drága HBM-et, amely az overkill 16 GB-nál kevesebbel elvileg a technológiai korlátok miatt nem volt kivitelezhető, plusz ha a fogyasztást sikerülne lentebb vinni, akkor megspórolhatnának pár VRM fázist, egy olcsóbb VRM meg csak nem kerülne 70 dolcsiba önmagában, így a sztori végén megtámogathatnák a hűtést egy kisebb vizes cuccal, mint a régi Vega 64-nél, ami biztosan segíthetne jelentősen távolabban maradni a Junction Temp-től.