Ez LOL. Egy konzoltól nem fog semmilyen hálózat változni, semennyire, ahogyan a többi játékostól sem. Nincs semmi sávszéltartalék magyarországon, több szolgáltatónak most a sávszélemeléskor kellett bõvítenie a külföldi kapcsolatát, és soknak a bix-es kapcsolatát is. Az ADSL kapcsolatok nagy része maxon megy, kábelen sincs mit kihasználni már.
Igen a akik nem néznek utána hogy mûködik a kábelnet, mondják hogy "de ott van 160mbit le, és 120 fel". Csak éppen a kábel üzenetszórásos, -> az azonos fejegységre kötöttek ugyanazt a kapacitást használják, ami docsis 2.0 esetében (ami most engedélyezve van minden kábelszolgáltatónál) az említett 160/120 mbit körül van. Szóval ez a kapacitás a fejegységekre kötött felhasználók között MEGOSZLIK. Tehát ha elkezdenek 16-an 10 mbittel tölteni egy fejegységre kötve, akkor ott bizony nem marad semmi sávszél. Jön valaki megint tölteni, az elõzõ 16 letöltõnek is belassul, úgy hogy mindenkinek egyenlõ sávszél jusson. Ugye 16 embernek megvan a 10 mbit, 17.-nél már csak 9,4 18 nál már csak 8,8, és így tovább.
És egy fejegységre nem 10 meg 20, hanem 40-50 háztartás van rákötve. Ezek kiszolgálása jelenleg azért nem jelent gondot, mert
- nem netezik mindenki egyszerre
- nem töltöget mindenki fullos sávszélt kihasználva
Ha a második feltétel teljesülne mondjuk csak a fejegységekre kötöttek felénél, úgy belassulna az egész hogy ihaj, mint ahogy ez a múltban bizonyos fejlesztések elõtt meg is történt.
ADSL-nél nincs megoszott sávszél, mert mindenkihez külön vonal megy(az optika a dslamig pedig elegendõ sávszélességû mindenre), de ott viszont a dslamtól való távolság számít erõsen.
A lényeg hogy bármilyen konzol, vagy játékok miatt az internetszolgáltatók a kisújjukat sem fogják mozdítani, mert nem éri meg.
Ezeket a rémálmokat el is felejheted, mert az összes konzol együttvéve kb annyi hatással van az internet hálózatára, mint boeing 747-esre a légyfing.