Ezt úgy értettem, hogy a játék túl hosszú ahoz, hogy az alaphangulat, amit nyújt, lekössön hosszabb ideig, vagyis miközben játszom, elfogy a "muníció", az ösztönzés, hogy menjek tovább. Nem elég összetett és fordulatos a Diablo, hogy többtíz óráig mellette üljek... ahogy egy Pasziánsz vagy egy Aknakeresõ is iszonyat szar lenne, ha a normál játékideje 1-2 óra lenne :)
"D2: komplex ittem rendszer"
Komplex item-rendszert sok játékban láttam azért már. Gondolom elsõsorban a Horadric Cube (ha jól emlékszem)-ra gondolsz. Az tényleg nem volt rossz ötlet, de azért fenékre nem ülök tõle, sima weapon/item modként fogható fel.
"D2: komplex skill rendszer"
Na azért az a komplex skill rendszer a Deus Ex skill + augmentation + aug. upgrade rendszerét sem közelítette meg, bonyolultabb szerepjátékokról nem is beszélve.
"D2(mondjuk D1 is): szavatosság"
A randomgenerátorral az egyik legnagyobb bajom, hogy elvileg a szavatosságot javítja, de tulajdonképpen ez annyira nem igaz. Elõször is, randobgenerált map-ek kilométer távolságra vannak a kreatívan és nagy mûgonddal felépített pályákhoz képest (kicsit olyan "makettasztal" feelingjük van, mint amikor kiszórsz egy halom legót a gyerek elé, ami sok, de mégsem elég).
"D1: darkos/horror feeling"
Hát a dark/horror feeling nálam mondjuk Bloodlines, Phantasmagoria, Zork: Nemesis, és most nem jut eszembe az a point-and-click kalandjáték, amiben a fõhõs ilyen eltorzult rajzfilmvilágba csöppen, és volt egy szõke csaj, akit Stiletto-nak hívtak, és levágja egy õrült sebész a kisujját :))) (valami Noir, vagy Nocturnal... valami ilyesmi címe volt, de lehet, hogy nem)
"D2: Van benne olyan "mód" (Hardcore)"
Igen, ez tényleg érdekes ötlet.
"D1-D2: a megjelenítés design NAGYON ott van."
Diablo 1 esetében egyetértek. A kettõ a varázslat-effektek kivételével rusnya volt. Már az elsõ 5 perc alatt rosszul lettem a piros manók seregeitõl :)
"D1, és jobban D2"
Hát ebben annyira nem vitatkozom, mert nem emlékszem, bár nekem most hirtelen eszembe ötlött a Diablo-s csontvázhent, és elfilóztam rajta, hogy egy csontváznak "hogy fáj" :)))
"D1, és jobban D2: Kegyetlen jól meg van oldva a nehézségi szint"
Azért az kurva irritáló tudott lenni, amikor haverom a nemtudomhanyadik szintû karakterével visszakerült alap szintekre, és "felturbózódtak" az alapenemy-k. Totál nem volt fejlõdés a D2-ben, csak folyamatos kihívás. A kettõ azért különbözik.
Persze, rámutattál... ahogyan most én is, hogy mi nem tetszik benne:))) Remélem, te is szeretsz olvasni :D