Kedves dez, nagynehezen sikerult talalod egy talan mukodo megoldast erre a trivialis problemara. (7 ora alatt) Ha ezt most le is kellene kodolnod, akkor orokre eleged lenne a cell spe-jeibol. Par lassabb, de kozvetlen memoriahozzaferessel rendelkezo segedprocesszor sokkal jobb lenne erre a celra. Nem lett volna olyan bonyolult megcsinalni, de teves donteskent a tervezok arra jutottak hogy 256Kb mindenre eleg lesz. Meg egy trivialis egy soros feladatot is csak mindenfele trukkozessel lehet megoldani. A pelda algoritmusa egyebkent a 3d-s vektorgrafikus modellek dinamikus animaciojanal jon elo, csak bonyolultabb formaban, tehat pont ott ahol lenne ertelme segedprocesszort hasznalni. Mivel egy trvialis egysoros kodbol egy tobb oldalas processzorspecifikus, dma-val megtuzdelt kod lett, csak azert hogy mukodjon, igy teljesen ertelmetlenne valik erre az egysegre fejleszteni. A sony egyetlen eselye, ha ad egy kesz konyvtarat, olyat mint a direct-x amik kihasznaljak az spe-ket. Ebben persze a microsoft a jo. A multiplatformos jatekok keszitoi soha nem fogjak venni a faradsagot, hogy kodot irjanak ra. A ceges programozo lusta es ez igaz a jatekfejlesztokre is. A sima egysoros c kod meg fut: x86-os pc-n, xbox360-on es wii-n is. A ps2-esen sem sok jatek hasznalja ki az ee nyujtotta extra lehetosegeket, mivel nem eri meg megtanulni. (annyit nem fizet a ceg alapon) A cegvezetonek meg nem erdeke eroltetni, mivel fele annyi munkaval, olcsobb munkaerovel, hamarabb eladhatobb termeket tud kihozni a tobbi rendszerre.
"Én nem is vagyok kíváncsi a Winteles mentalitással szült játékokra..."
Ennek ellenere sok ember igen, ilyen jatek a halo, ami egymagaban kepes eladni az xbox csaladot, ilyen jatek az age of sorozat ami pc-n nepszeru. Nem kimagaslo jatekok, viszont sokan veszik oket, es ez eleg. A wow is ezert lett nepszeru es hoz rengeteg penzt, nem azert mert jobb lenne a kodja barmelyik azsiai mmo-nal. A tartalom (content) adja el, az amugy gyenge szinvonalu kodot. Viszont igy benabb programozok is kepesek voltak megirni. Egy tucat zseni kepes volt ujrairni a szerverkodot, amit tobb ezer gyenge programozo irt. A baj, hogy gyenge programozo tobb van mint cegeknek dolgozo zseni.
A sony azzal szurta el a jelenlegi strategiajat, hogy egy bonyolult processzort valasztott csak azert hogy egysegesek legyenek az alkatreszei az osszes termekeben _es_ tulsagosan eroltette a bluray lejatszo funkciot, igy a ps3 inkabb egy linuxos multimedias home pc lett, mint jatekkonzol. Altalaban nincs eleg jatek, meg minding nincs rendes huzojatek, a microsoft meg kihasznalja az olcson szemetet filozofiajat arra, hogy olcsobban rosszabb minosegu rendszert adjon el, de tobb embernek nagyobb haszonnal. A windows kompatibilitasrol pedig ne is beszeljunk. A legtobb ember meg mindig inkabb windows-t hasznal, mint linux-ot, tehat szoftveres oldalon az xbox360 nagy elonnyel indul. Az xbox360 rosszabb minosegu hardverbol, jobb megoldasokkal kepes ugyanazt kihozni. Lehet, hogy a ps3 teljesitmenye nagyobb, csak nem sok olyan ember van aki kepes ezt kihozni belole vagy fizetnenek neki annyit hogy legalabb megprobalja. Es most mar nincs 10 ev arra, hogy majd a vegere belejonnek a fejlesztok, valoszinuleg 3-4 evente generaciovaltas lesz es az olcsobb rendszer nem jobb, de uzeletileg sikeresebb. A legjobb pelda a wii, ami egy gyenge mac mini hardveret kapta de megis hatalmas hasznot hoz a gyartojanak.
ps: Ha valakinek sikerul megirnia a feladatban vart kodot, ugy hogy forduljon es fusson cell-en, akkor szivesen letesztelem. Ha kesz van, akkor erdemes osszehasonlitani a tobb oldalas kinszenvedest az egy soros eredeti koddal. Ha ezek utan azt mondja valaki, hogy jobb 6 spe-re fejlesztni mint 3 altalanos magra, akkor az illeto szvsz. fanatikus. A racionalista pedig hasznalja a 3 altalanos magot es mar reg a kovetkezo programot irja, amikor a masik meg mindig az elso problemat probalja megoldani.