"Alapvetoen egyetertunk, de 2 dologra lennek meg kivancsi:
-Hogy erted hogy az xbox hasonlo harveru mint a ps3?"
Mindkettoben ibm power processzor van, csak mas a magok szama es mig az xbox360 3 ppc magot kapott addig a ps3 csak 1 ppc-t es 7 dsp-t. Az igazi kulonbseg a memoriakezelesben van, az xbox360 egyseges memoriat hasznal, a ps3 pedig kulonvalasztja a grafikus ram-ot a rendszertol (szvsz az xbox360-as megoldas jobb mert kevesebbol tobbet hoz ki). A minosegbeli kulonbseg az, hogy mig a ps3-ban rendes hutes van es aktiv solid state kondenzatorok, addig az xbox360-ban szinte semmilyen passziv hutes nincs csak egy jo eros ventillator, es mindemelle odaraktak egy tonna olcso elektrolit kondenzatort amik hajlamosak kifolyni ha tulmelegednek. Az xbox360 olcsobb alkatreszekbol van (a procijat is jo par eve gyartja mar az ibm crypto box-okba) addig a ps3 a legujabb megoldasokat hasznalja. Mindemellett ugyanaz a teljesitmenyu hardver sokkal jobban hasznalhato ki (programozhato) az xbox360-ban. (ha nem melegszik tul es jonn ki a piros gyuru)
"Mit ertesz 20 ev linux elony alatt?"
20 ev hatranyt. A linux most jar ott mint a windows 10 eve (kb. nt4). A windows most jar ott ahol a high tech volt 10 eve... es ezzel eppen beerte az apple-t aki az osx elso valtozata ota valtoztatott tul sokat. Most mindket ceg kb. ugyanott all mind hardverileg mind a kernelek techonlogiai szintjeben.
ps: A vista az aero miatt eszik ilyen sok ramot. Ha lenne eleg memoria a videokartyaban (1-2Gb) akkor a videokartya nem swap-elne system ram-ba meg disk-re. A memoria eddig is gond volt ezert nem hasznaltak a technologiat, most minden windows-os alkalmazasnak van sajat virtualis framebuffer-e, tehat minden program annyi 2d-s grafikus eroforrast (video ram-ot) eszik amennyit egy atlagos jatek. Ha felbovitjuk a grafikus ram-ot, hogy legalabb ugyanakkora legyen mint a system ram (lasd ps3), akkor a vista pont olyan gyors lesz mint az xp volt. (vagy csak ki kell kapcsolni az aero-t a jatekok futtatasa elott, elvegre ha ugysem latjuk akkor a luna is jo, vagy a szoftveres szurkekeretes gdi fallback amitol villognak az ablakok mozgatas kozben de nem eszik ram-ot) Ha van eleg grafikus ram (1-2Gb), akkor a pci-e sem kovetelmeny mert a rendszer nem fog swappelni a grafikus kartya es rendszermemoria kozott. Ha pedig kipakoljuk a swap file-t egy ssd-re akkor meg gyorsabb is lesz a rendszer.