nekem mostanában sok játék csalódást okozott, de legjobban a half life 2. Mindig is szerettem a half life 1 et és akiegészítõket valamint a counter strikot. A half life 1 ben azt szerettem, hogy volt története. Elkeztél játszani, belecsöppentél egy sztoriba aminek volt eleje meg vége is. Kezdetben a half life 2 rõl is úgy látszott hogy nagy game lesz. Az elsõ bemutatók lélegzetelállítóak voltak. Úgy tûnt komoly történettel rendelkezik, szép grafikával, és ügyes mesterséges intelingenciával. Aki a játékvilágot ismerte mindenki dörzsölte a tenyerét hogy milyen nagy játék lesz. Aztán jött ez a forrás kód ellopósdi... aminek következtében lett olyan a játék amilyen lett szerintem... A játékot teljesen összecsapták. A történet felületes és egyáltalán nem tûnik összefüggõnek. Fõleg azért nem mert epizódokra van osztva és fõleg mert semmilyen szinten nem kapcsolódik az elsõ részhez, de leginkább azért nem mert nagyon hosszúak az unalmas részek ahol csak hentelni kell, és történet szempontjából semminemû jelentésel nem bírnak. A másik dolog az ellenségek. A combiene katonák még az elsõ rész hiányosságait is felül múlják. Mindenhol ugyan azzal az npcvel találkozhatunk, csontra ugyan úgy néznek ki, ami szerintem nagyon idegesítõ. Még megjegyezném azt is hogy letöltöttem a half lifehoz a lost-information nevû modot, amiben benne vannak a kihagyott részek, és egy csomó jó dolgot kihagytak a játékból ami izgalmasabbá tette volna. Mellesleg benne van a hajós pálya is, ami eleve rejtélyesebbé teszi az egészet. Mellesleg a hl2 ben vannak olyan részek, ahol túl lehet látni a pályán, ami szintén azt az érzetet kelti, hogy nem nagyon foglalkoztak a játékkal. Természetesen ezután én is nagy várakozzással vártam a hl2 kiegészítõjét az aftermathot, ami mára episode 1 néven került be a köztudatba. Azt reméltem hogy a kezdeti sietséget itt orvosolni tudják majd, bekerülnek az új fegyverek új szörnyek, pörgõsebb érdekesebb, sztori szempontjából mozgalmasabb játékmenet vár majd... de persze nem ezt történt, a játék egybõl üres és fantáziátlan csatornázásal és " gombnyomogatással " kezdõdik, és azon kívül hogy megsemmsül a city17 és a citadel semmi újat nem tudott felmutatni. De ha jobban belegondolok ez nem is olyan meglepõ. Régen természetes volt a valve nak hogy valami olyasmit alkosson, amivel érvényesülni tud a piacon, akkor még nem feltétlenül a "miénk lesz a világ legjobb játéka" címre hajtottak, és ez szerintem jobbat is tett a játéknak. Ma viszont a marketing visz mindent. A grafika kidolgozása mellet már nem jut idõ a játékélmény fejlesztésére, de szerintem már cégen belül sincs rá igény, hiszen mindenki azt nézi hogyan állhat meg a játék a piacon, és hogyan hozhat minnél több piacot. Ezek mellet a szempontok mellet, már nem biztos hogy újra egy okos kis játékkal rukkolnak elõ, amivel mindenki szívesen játszik, hanem egy nagyvilágnak megfelelõ programmal, ami megfelel bizonyos elvárásoknak.