"Milyen reklámra gondolsz? TV-reklámrészletet nehezen implementálsz egy video-only hordozóra."
Miért, hang nélkül nem lehet végignézni egy tévéreklámot? A látvány a legfontosabb elem, és csak utána jön a hang.
"Természetesen lehet külön advert-et készíteni csomipapírra, de a termékintro jóval nagyobb felismerési esélyt hordoz magában, mint a reklámrészletek felvillantása (egy-egy reklámot kevesebben ismernek, mint egy termék/termékcsoport/cég médiakampányát, ami akár dekádokra is visszamehet)."
Bizonyára vannak arra is kimutatások, hogy a vásárlók mekkora hányada várásolt a reklám által motiválva, és nem csak úgy magától. Ha nem lenne megfelelõen nagy hatása a tévéreklámoknak, nem csinálnák õket, és nem kerülne horribilis összegekbe a reklámidõ... Azaz, épp elég ember látja õket. Ezt a tõkét lehet tovább kamatoztatni a csomagoláson futó, vagy le-le futó részlettel. Azt is tudjuk, hogy nagyon sok terméket nem az információ ad el, hanem a hangulat, amit a tévéreklám áraszt... A részlet meg erre emlékeztet.
De ez termékre válogatja. Van, aminél egy termékintró a jobb megoldás.
Vagy: készétel dobozán a frssen elkészült étel forogna lassan gõzölögve, vagy nyújtaná felénk egy kéz... Ki az, aki ennek ellen tudna állni? :)
"A termékpropagáció bolti közegben már gyakorlatilag elérte a maximumát"
Tegyük hozzá: az aktuális keretek között. A mozgókép úgy távlatokat nyit. :)
"(Ha ismered pl. a hipermarketek árufeltöltési technikáit, akkor nem kell tovább magyarázni, de azért példák: kirakott, egyszerre látható áru mennyisége; magassági elhelyezés; pozicionálás konkurens és helyettesítõ termékekhez képest stb.)."
Hallottam már errõl. Majd lesz olyan szempont is, hogy mozgóképesek ide, statikusok oda. :D Vagy milyen arányban jó keverni, stb.
"Senki nem gátolja a folyamatot. Ha leveszel a polcról egy müzlisdobozt, akkor most is el tudod olvasni az összes lényeges információt/reklámszöveget. Ha ez videohoz lenne kötve, akkor még kiegészül a várakozással is a dolog, ami sokak kedvét elveheti. Ez inkább gátló tényezõ."
Hát, sokszor a sok nyelv miatt olyan apró betûkkel van írva, hogy alig lehet kibogarászni... Nem lenne rossz, ha gombnyomásra jól olvashatóan ugrana elõ a kívánt nyelv. Egy másik mezõben meg az összetevõkrõl lehetne olvasni bõvebben.
"A tudatosabb megfigyelés és a "leveszem vagy visszateszem"-féle impulzusvásárlásnak állati kevés köze van ám egymáshoz. Egészen pontosan egymás gyökeres ellentétei."
Ez lehet, bár személyre válogatja. Van, aki öntudatlanul pakol mindent a kosarába. Én speciel általában mindent inkább visszateszek a polcra 1-2mp nézelõdés után, ha nincs rá különösebben szükségem, csak kíváncsiságból nézem meg. De ha közben rávesznek, hogy elgondolkozzam, hogy talán mégis jó lesz az, akkor nagyobb valószínûséggel teszem a kosaramba.
Az "impulzívabb vásárlók" számára nem a tudatosság felélénkítése lehet a cél, hanem az impulzus növelése. :)
"Az utca nem fog szívrohamot kapni, ha egy új reklámozástechnika miatt csökken a bevétele. Sõt, az utca nem alkalmaz csillió szakértõt, hogy meghatározza minden egyes áru minden egyes tulajdonságát a boltokon belül."
Errõl a témáról is bizonyára fognak majd egy sort szakérteni.
"a reklám nem önmagáért létezik - márpedig a legtöbb termék esetén teljes mértékben öncélú lenne egy ilyen csomagolás (persze az innovatív érték miatt biztos sikeres lenne ideig-óráig egy videocsomagolású müzlisdoboz, de tartós fogyasztásemelkedést nem érne el)."
Látod, ez is egy "ténymegállapítás" módjára közölt véleménnyilvánítás - amivel én nem értek ebben a formában egyet. :)