Másfél évet húztam le a VE-en, aztán lelkiismeret furdalás nélkül hagytam is ott a fenébe. Igaz, ebbe a döntésemben erõsen besegitett tisztelt Kopter úr és a már nem emlékszem, de L-betüs nõszemély a matek tanszékrõl (lineáris algebra tárggyal borzolta idegeinket), és átpártoltam egy fõiskolára.
A külöbség eszméletlen.
Az a hely sajátosságából adódik, hogy mivel kihelyezett képzésen vagyok, az évfolyam létszáma nem haladja meg a 60 fõt. Ebbõl az elsõ félévben 30man ki is buktak, vagy váltottak, de õk nem is felsõoktatásra való alanyok voltak. Akik maradtunk, mi a tanárok szemében emberek voltunk. X Y, akiknél lehet tudni, mire képes, mit, hogyan hozzhat ki belõle a tanár, melyek azok a területek amikre lehet építeni, amiket lehet fejleszteni. Ha kellet segitettek, ha kellett szívatták az embert. De az embert, és nem a VE, illetve már PE-n található adatokat, mert ott a tanárok nagyrészének mi csak valami érdektelen adatok voltunk, a statisztikájukban.
A képzés ami nyújt, lehet hogy kevesebb. No igen, nem tanulok kémiát, meg neuró biológiát, meg filozófiát, de õszintén, mikor az embernek van 11 fontos tárgya, még ezekkel is szopjon? Nem zseniket fognak képezni, hanem 1 vizsgára mindent bemagoló, következõ napra mindent elfelejtõ idegbetegeket. Szerintem.
Itt is nagyon húzós tárgyak vannak, és vizsgaidõszakok, és nem mondom hogy könnyû, de emberileg teljesíthetõ, és még értelme is van. Félév alatt többet tanultam itt, mint amit a VE-n másfél év alatt belémvertek.
A matekokat, a szigorlat kivételével elsõre megcsináltam. Mert azt az analizist, azt lehet érthetõbben is elõadni. Csak ámultam, hogy amig az egyetemen egy jelenséget 8 jellel és kritériummal vázoltunk fel, azt itt meglehetett 3 jellel, és némi kritériummal is csinálni, és igy legalább a diák is érti, hogy mi a fenérõl van szó.
A tanmenet is emberibb, nem az van, hogy ráhajtanak arra hogy minnél több diák megbukjon mondjuk matekból, és akkor az összes tantárgynak azt az elõfeltételt adják. Az elõfeltétel itt konkrétan az a tárgy, aminek a tudására szükség lesz. Nem úgy, hogy az Europai müvészettörténelemnek elõfeltételéhez a matek 4-et irják be.
A városról meg annyit hogy nem volt jó, és nem volt azért annyira olcsó, szerencsére drága sem. De nincs már Cimbora, szar a padlás, zárnak és változnak át a régi jó helyek (pl Hétvezér). De aki jól akarja érezni magát, az ott is megoldja.
Nekem minden tekintetben jobban bejött az, hogy otthagytam a helyet :)
De akik ragaszkodnak a PE-hez, azoknak csak sok sikert kivánhatok, és kitartást!
Én ha tehetem, probálok mindenkit lebeszélni róla, fõleg a Mérnõk infós szakról. Mert ott látszik igazán, mennyire nem képes a suli semmit sem kezdeni ezzel a szakkal. Még csak egy szabad bejárású gépterme sem volt annó ennek a szaknak, most nem tudom hogyan van. Nem tudják mi kell az infóba, igy belepakolnak mindent, melynek akár csak messzirõl is köze lehet.
A másik a környezet mérnõk. Ezt csak öcsémnél láttom, aki most otthagyja, és átpártol a Vegyész mérnõkire, mert azok is ugyanazt tanulják, emberibb követelmény rendszerrel. A VM viszont nem lehet rossz, hiszen ez az egyetem, régen ezzel foglalkozott. Hogy utána minek neki vallás-tesi, meg hasonló értelmes szakok fentartása, azt nem tudom.