"Verseny, egyik emberem vezeti az összetettet, szökés, hagyom õket, majd idõvel szeretném növelni a tempót, de más csapatok ís így gondolják, és mindig õk mennek elõl. Ki van jelölve 7 emberem short relay, 90%-os teljesítménnyel, és valahol csak a második-harmadik sorban "cammognak". Ilyenkor mi a teendõm?"
- Nos, a többi csapat kerekesei is legalább 90%-al tekernek, ergó, ahhoz hogy közéjük be tudjanak a tieid menni, ennél gyorsabban kell haladniuk. Segíthet, ha támadsz velük, majd amikor felérnek elõre, akkor átállítod õket relay-re, de minimum 90-95%-on. Vagy 100%, amíg felérnek, és akkor vissza annyira, hogy még benn maradjanak a relay-ben. Persze nem árt, ha sík terepen magas a Flat tulajdonságuk, akikkel relayezni akarsz, emelkedõn pedig Hill, vagy Mountainnak kell magasnak, lehetõleg 70 felettinek (zöldnek) lenni. Így menni fog. És persze kell a kék csík, mert anélkül már nem tudják tartani a tempót.
"Valamint egy kis versenytaktika:
Vinoval vezetek, jön egy hegy. Kérdés, hogy melyik a jobb? Összes emberemet protect a Vino-ra, vagy csak a 2-3 embert (akik jobban bírják a hegyeket) és a többivel meg short relay-en diktálni az iramot?"
Kérdés, hogy mit akarsz csinálni? Általában nem túl jó ötlet a többieket leszakítani, mert a Vinóra veszélyes emberek úgy is bírni fogják a tempót, és magát Vinót is csak fárasztod. De megteheted, ha gondolod, de ügyelj rá, hogy egy ember védje Vinót (protect), a többiek jók legyenek Mountain skillben, és Vinó szívverése max 166.-ra álljon be. A fölé semmiképp ne menjen. Aztán majd meglátod, hogy mûködik-e vagy sem.
Én inkább az összes emberemmel védem a kapitányomat. Aztán amikor az összetett menõk támadnak, akkor ellentámadok. Az kevesebb energia felhasználással jár. Utána relay, amíg a szívverése visszaáll 170 körülire, majd, ha elég erõs az emberem, akkor megpróbálok olyan tempót diktálni, hogy a többeik leszakadjanak tõle. Ha nem megy, mert a piros csík menne fölfelé, akkor marad a relay, ha a kék csík alacsonyan van, akkor egy frissítés, és 3, de inkább 2 km.-el a cél elött attack. A piros csík azonban ne menjen maximumra, akkor nagyon nagy hátrányba fogsz kerülni, tehát ha nagyon elindulna felfelé, akkor tempóból, támadásból vissza.
"Ha sík-szakasz van, akkor az összetettben elsõ mit csináljon, hogy a következõ versenyre ne mondjuk bad vagy poor (ergo a lehetõ legjobb) legyen a recorvery-je? Maradjon a mezõnyben 60%-kal és többiek azt csináljanak amit akarnak, vagy itt is legyen protect egy-két emberrel?"
Ahogy írták, kell a jó forma (tehát a kiemelt versenyére készítsd fel rendesen, megfelelõ számú elõversennyel, + tréning). Magas recovery tényleg nagyon fontos. Ezenkívül a hegyi menõk sík szakaszon 50-65% közötti tempó, "keep position", és lehetõleg 1-2 ember protect. Ha te vagy a sárga trikós, akkor persze max 1. embered fog maradni védeni õt, mert a többinek, kivéve a sprinteredet, nyomni kell a relayt, ha veszélyes ember szökött meg.
Edzés felkészítés, ahogy én szoktam.
Mondjuk Ullrichot a Tour de France-ra kell felkészíteni.
Edzés indul 0-ról kb. februárban 10-20-30%-on. Figyelni a naptárat, ha a verseny kezdetéig kb. 30-40-50 nap van hátra, akkor úgy kell növelni, hogy a 100% edzés napi egy fitness pont, tehát Ullrichnak a verseny kezdetére kb. 70 fitness pontja legyen. Race day fitness. szintén kb. 10 pontja legyen, amit pl. a svájci, vagy Dauphine Libere versenyeken lehet összeszedni. Az se baj, ha indul a tavaszi egynaposokon, mint Amstel Gold, L-B-L, satöbbi, ezeket szokta is kérni.
A verseny kezdetén tehát 70-10 körül van neki a training fitness-race fitness. Ez azért kell, mert a nagy hegyek a verseny közepén, végén vannak, és a verseny végi time trial szokta még az összetettet befolyásolni, és addigra fel fog menni 80-20-ra szerencsés esetben, ha mindent jól csináltál. Azaz akkor leszel csúcsformában.
Legfeljebb nem nyered meg a prológot, na bumm, legalább nem neked kell az elején védeni a sárga trikót, ergó pihenhetnek az embereid is.