Nem akarok bunkó lenni és primitívnek sem szeretnék hatni, de úgy gondolom, hogy éppen csak egy kicsit vagyok az és emellett valamennyire irigy a 32 gb ramra és a duál processzoros gépre, de 25 év Cubase tapasztalással kérkedő bíródicsekvő személynél betelik a memória és ezért pedig szinte már majdnem a falra kapaszkodok.
25 éves gépzenélési tapasztalathoz képest nem annyira helyén való felháborodva arról írni, hogy megtelt a 32gb ram a Kontakt vst-től, mert akkor, hova is lett az a tapasztalási idő, vagy eleve nem is volt?
Nem kell használni zabagép vst-t, ha zavar és ilyen nemes egyszerű a megoldás, nem pedig a pampogás.
Én 2gb rammal is jól elvagyok, ami nem telik be 96khz felesleges használatakor se, de mindenki a holtáig tanul és ezért nem haragszom, de azért mégis csak elgondolkodhatnál, mielőtt betámadsz és leszólsz, mert szerintem jogosan tettem föl a kérdést a plafonra.
A fő az, hogy amikor azt mondom a 20-25 évvel ezelőtti zenei szoftver szintetizátorrokról, hogy léteztek;
akkor hidd csak el és ne rágódj azon az 5 éven, mint egy dedós, hiszen 2000 környékén jelent meg a Reason és az Orion zeneszerkesztő program is, ami tartalmazott beépített szintetizátor emulációt már majdnem mindjárt 20 éve, de előtte bőven ott volt 1996ban macosra a rebirth és egyéb más zenei szoftver pcre;
mint például a tracker, amit sosem kedveltem igazán, de jó látni, ahogy repked bennük szinte fénysebességgel az a sok hexadecimális szám.
A nintendo korában, aminek több,
mint 25 éve már bőven;
gépzenészek néhány bites milisecundum hosszúságú hullámformák kombinálgatásával gyönyörű szép eredményekre jutottak;
ezáltal pedig meg is született a valódi szintetizátor és egyéb természetesebb hang emulációja szintetizátorok nélkül, amire a példák a következők:
-Super Mario, Tetris, Contra vagy a CAstlevania sorozat muzsikái brilliánsak;
-a 90 es évekből a Need for speed játék zenéi, vagy pedig az Alien Trilogy félelmetesen organikus hangzását a szigorúan 22050 hzes formátumú rögzítés követte és ezt meghallgatván rájöhet az ember arra, hogy többet nyújt bizonyos szempontból, mint a manapság olyannyira közkedvelt 44100hz, vagy a még több hz-es mintavételezési formátumra rögzített hanganyag.
Számtalan példa van arra, hogy miért nem kellenek milliós nagyságrendű költségvetések egy szuperprodukció megalkotásához, mert amíg sokan tudják azonnal felismerni a Szuper Márió és egyéb játékok emblematikus zenéjét; addig x és y sample gyárból újonnan vett hangmintái, már nem biztos, hogy olyan sikert fognak ugyan úgy aratni 30 év múltán is.
Ahoz, hogy megírja valaki szekvenszeren midiben azt a bizonyos fülbemászó, de örök érvényű egyedi hangzású dallamot, ahhoz elegendő a hit egy alapvető számítógéppel, mobil eszközzel, plusz a szoftver és a fejhallgató vagy hangfal.
A számítógép is vas, csak több funkciós, mint egy szintetizátor, így tehát úgy szintén megalkotódik vele számtalan elektronikus zene, ami himnusznak is mondható már, ami a techno-t, vagy az acid és egyéb trance zenei irányzatokat illeti.
A művek, amelyek 20-25 évvel ezelőtt valódi szintetizárok és gigányi méretű hangminták, vagy szintetizátor nélkül születtek meg; oly sok érzést közvetítenek mind a mai napig a hallgatók számára, hogy bizonyos körökben hallgathatóbbá váltak, mint egy szimfónikus zenekart imitáló Sablon Hablagy Úr műve.
Ami a hangzást illeti;
nincs szükség Kontakt samplerre ahhoz, hogy szuperprodukció váljon egy zenéből, mert egy gyerek, vagy akárki más bele fogja élni magát egy alkotásba attól függetlenül is, hiszen a kiemelkedő tartalom és kreativitás általában a lényeg.
A hallgató nem azt figyelni, hogy hány gb az a bizonyos hanganyag, amit hall, hiszen;
a 44.1 khz 16 bites audió formátumot sem használják ki sajnos szinte már rend szerint úgy, ahogyan azt megilletné, de tisztelet a drága kivételnek, mert ugye lehet pénzt csinálni a hülyékből és ilyenekre a legjobb példa a fizetős sampler vst, amely minimum meg is duplázza nekünk az amúgy is kihasználatlan audió formátum méretet talán már majdnem érthető okokból és
a legfőbb tenyező talán a számítógépes eszközgyártás tövig való seggbe nyalása és a bizonyos életszínvonalon tanyázók célközösségként való becélzása, amivel látszólag korlátozva ezzel a gondolkodni akarást és a valóban minőségi hangzást, hiszeb csak a kiváltságosaké lehet, ha van pénzed, megveheted, de az igazán szomorú pedig az, hogy az is lehet, hogy mindez nem tudatosan történik, de megélni meg kell eltiporva ezzel?
a nagyobb méretű hanganyagokat ugyan úgy nem használjuk ki, mint 4, vagy 40 éve; főleg akkor nem, ha élőben zenél valaki.
A szimfónikus zenekari és egyéb mikrofonnal felvett szintetizátor hangminták tényleg gyönyörűen szólnak, de elveszi azt a fajta kreativitást az alkotótól, mint amikor az ember maga hozza létre a sajátnak érződő organikus hangzást aprócska hullámformáknak a segítségével;
ezt pedig illő, ha már gépzenél valaki, mert precízebb műveletek fognak kelleni a sikerhez;
nem pedig a milliók, amit a Kontakt és egyéb gigatonnányi vst felhasználó vakon alkalmaz és pártol is, de az tény;
hogy így már csak pakolgatni kell a szép hangokat 192ezer hz-ben 30 sávban egymás után, ami nem mondom, hogy könnyű, mert elfogy a ram, de úgy nagyon nehéz lesz gagyit alkotni, ha már az elején minden ragyog;
Nem csoda, hogy a 24 vagy 32 bites hangfájl azonnal elzabál egy csúcsminőségű számítógépnek hitt erőforrást is, de a valódi kérdés az, hogy érdemes-e használni ilyen túlzással a hangfájlokat?
Ezek nem ígényelnek finomhangolást sem már, mert olyan szinten kész hangok, hogy leszopod magad, ha meghallod más által alkotott zenében is ugyan azt az átalakítatlanul felhasznált hangmintát, így pedig ugrik a kasszasiker;
tehát Nem olyan nagy ügy szépet alkotni profi hangmintákból, hiszen ezért is fizetsz értük 30-40 ezreket, ami azért hiba...mert ezért lesz szüksége a butábbaknak is a szintén 32 gb ramra és az intel i7-re, vagy a duál xeon processzorra, mert a 25 év tapasztalattal kérkedőtől ezt látják.
Én beismerem azt, hogy 2gb rammal és 2 magos Amd processzorral zenélek, mert nem akarok másképp, de ugye mindíg lehet roszabb, vagy jobb és éppen ezért olyan hangokkal és dallamokkal alkotok, amelyeket nem lehet megvenni , mert nem adom pénzért azt, amit olyannyira szeretek, márpedig bűn lenne kurvát csinálni a szeretteimből, ha már a természet ingyen és bérmentve odaadja a hallást és a hangzást, mint hagyatékát.
így tehát jogosan illet meg a felháborodás azzal, hogy kicsit durvábban reagáljak és irigynek tűnően ottrombán írjak egy 25 évnyi elektronikus zenélési tapasztalattal biró komponista hülye szövegelésére.