Ehm. Elég elmosódott a határ. De túl sok mostani multis játékot nem játszom.
BF2-bõl tudok példát.
Ott elég érdekesen mûködik a hitbox, ha az ember épp a hasravágódás fázisában van. Szvsz egy ugrás, aztán hasravágódás még nem bugkihasználás, ellenben az ugrálva-hasalva (gyakorlatilag a levegõben úszva, lelõhetetlenül) közlekedés már az.
Vagy pl van egy olyan hiba, hogy be lehet mászni a textúrák mögé néhány épületbe. A textúrák csak az egyik oldalról láthatóak és átlõhetetlenek, belülrõl átlátszó, és ki lehet lõni. Na az is egy pofátlan bugusing.
Régebbrõl... Pl Quake-ben szerintem senki nem gondolta a rocketjumpról, hogy buguse lenne, pedig szvsz alapvetõen az. Hát, talán nem, de szerintem amikor összerakták a játékot, kurvára senki nem számított arra, hogy ilyeneket fognak csinálni...
Ugyanígy a Tribes. A síelés* szerintem abszolúte egy bug kihasználása volt, de nagyon hamar beépült az alap "skillek", "taktikák" közé, pedig igen érdekes volt a 300km/h-val közlekedõ heavy armoros csóka.
* Síelésnek hívták azt, amikor egy lejtõn lefelé ugráltál, mindig abban a pillanatban nyomva meg az ugrás gombot, amikor földet értél.(aztán erre lettek scriptek is, hogy csak a gombot kellett nyomni folyamatosan, azt' síelt) Ezzel a módszerrel úgy mûködött a csóka, mint egy golyó, a lejtõn gyorsult, emelkedõn lassult, de az emelkedõket a jetpackkel le lehetett küzdeni, az új domb lejtõjén meg még tovább gyorsulni. Ez a (szerintem) bug annyira beleépült a játékosok tudatába, hogy a további részekbe már _szándékosan_ beletették. Alapvetõen elkúrta a light=gyors heavy=lassú koncepciót, de valahogy ez senkit nem érdekelt.
Ezek alapján szerintem az számít bugusingnak, amit a játékot játszó közösség annak tart. Ez így elég megfoghatatlan, de gyakorlatilag ez a helyzet.