milyen jóról és gonoszról beszélsz? paragon és renegade skála teljesen mást jelent, ha nagyon popkult terminológiát akarunk használni, paragon a szőke herceg fehér lovon, míg renegade az anti-hős.
jó példa az első rész Rachni problémája - a magát jófiúnak képzelő paragon úgy gondolja, hogy "ügyürübügyürü, bogárkák, hát biztos nem fogjátok kiirtani újra a galaxist, hiszen megígértétek!", míg renegade Shep kedvesen megfürdeti őket pár hektoliter savban, mert ha egy teljes fajt konkrétan arra nevelsz, hogy gyilkoljon... nos, szerintem egyértelmű. egyik sem rosszabb döntés, mint a másik, szimplán... más - és mindkét szélsőség teljes mértékben retardált, főleg egy szerepjáték esetében.
btw, ha értelmesen játszol, senkinek nem fog renegát mentalitásod az életébe kerülni, sőt - második részben pl Zaeed lojalitását egy renegát karakter sokkal könnyebben megszerzi, mert míg paragon Shep kötelességének érzi az univerzum minden lényének életét megmenteni és lazán elárulja a pajtását, míg egy anti-hőst kurvára nem érdekel pár munkás jelentéktelen kis létezése. de a legjobb tanács amit adhatok: hagyd abba mindenki seggének a kinyalását és dönts úgy, ahogy ténylegesen szeretnél.
még végső gondolatként: az anti-hős lét kb az első két részben létezett, a harmadik részként csúfolt foshalmazban (mert nevezzük annak, ami) konkrétan minden renegade opció átment szánalmas katonaságra maszturbálássá... de legalább konzisztensek voltak az írók, a dialógusokat is olyan minőségien rakták össze, amennyire a történetvezetésre és a befejezésre is figyeltek.