Csak remaster lesz, nem remake. Kizárt, hogy FB engine-re áttegyék, a MEA-nak központi része a vertikalitás, az eredeti ME trilógiában 5 cm-es falat sem lehetett átlépni, nemhogy repkedni a levegőben. A pályák fele kb értelmét vesztené, ha lehetne repkedni és 10 mp alatt végig lehetne vinni. Gondolj csak Palavenre az ME3-ból, vagy éppen a kezdő küldetésre az ME1-ből, amikor a bombákat kell hatástalanítani. Esetleg Virmire vagy a geth barrikádok, ha ezeken simán át tudunk ugrani, repülni, akkor kb tizedannyi idő alatt vége is a játéknak. Ha valóban átportolnák a MEA engine-re, akkor egy rakás pályát újra kéne gondolni és csinálni mindhárom epizódban. Ez meg már nem remaster, hanem remake lenne, amiről elég világosan elmondták, hogy nem lesz.
Szerintem ne gondoljuk túl: lesz egy felbontás/frame rate upgrade, meg az összes dlc-t és részt egyszerre elérheted, talán lesz egy automatikus karakter továbbviteli rendszer is, nem kell külön kattintgatni minden játék elején és kb ennyi. Ugyanazt fogod kapni, mint eddig. Ezzel mind nem is lett volna baj, ha úgy kb 3-5 évvel ezelőtt sikerül ezt megcsinálni, nem az új gen évében.