A Mass Effect nem egyszerû port, hanem konverzió! - mondta Chris Priestly, Bioware showman. A Bioware utálja a portokat. Komoly erõfeszítések árán elértük, hogy jól dokumentált irányítást, új inventoryt készítsünk és megváltoztassuk a hotkey rendszert. Az X360 verzió vásárlói tanácsait itt megvalósítottuk. Gyorsabb a pályatöltés, fürgébbek a liftek és kevésbé ugrálnak képbe a textúrák. Nagyobb lett a textúrafelbontás: Liara arcán szebbek a szeplõk és a szexjeleneteket is sokkal intenzívebb, messzemenõen több részletet mutató szoftpornó részekre cserélték le. Demó PC-re nem várható.
Shepard kapitány fegyvereit, biotikus, tech és harci képességeit számbillentyûkre köthetjük így bármikor elõ tudjuk õket hívni, nincs többé menükben kotorászás. A harc sokkal pörgõbb lett és most már önfeledten belemerülhetünk. Csapattagjainkat egyenként vezényelhetjük, tehát a mesterlövészt távolabbra küldhetjük, míg a shotgunosnak mondjuk, lépjen már közelebb az ellenséghez. A rendkívül megkérdõjelezhetõ betûegyeztetéses "minijátékot" kukába dobta a Bioware. Helyette kapunk forgó koncentrikus köröket, melyekben a hiányzó hasadékokat kell sorba állítani és kész a hekk.
Ugyanaz a tartalom, mint az Xbox 360-on volt, csak kicsinosították az egészet. Nincsenek plusz küldetések vagy karakterek és természetesen kihagyták a Bring Down the Sky letölthetõ cuccost. Két évvel ezelõtti gépeken is folyékonyan fut majd a játék. További letölthetõ csomagok várhatóak.