"Gondolom õk is a túlzott warezolás miatt tesznek ilyen drasztikus lépéseket a védelemmel kapcsolatban."
Ezt azért finomítanám, ha nem gond...
Én a túlzott warez-hisztire fognám a dolgot. Most úgy õszintén, miért kell csodálkozni azon, hogy csökkennek a PC-s eladások? Hiszen évek óta, egy igen erõs pressziónak vetnek minket alá, jelesül, hogy tolnak a konzol felé... Nem kevés sikerrel. Vagy komolyan gondolták, hogy a pc-melett ugyananyian maradnak, miközben a konzolosok száma egyre növekszik? Persze, könnyû sírni a warez miatt, és valóban nem egy megbecsülendõ dolog, DE!
Három fajta ember létezik.
1; a megjelenés napján szalad a boltba, /elõrendel, stb. Az esetek 90%-ában meg pofáraesik. Nem mondok címeket, szerintem mindenki tud álmából felkeltve mondani 30 egykor nagy címet, amit mára tönkretettek.Ez az ember hamar átáll a harmadik, ne adj isten a második táborba...
2; Hard-core warezos. Akkor sem venne eredetit, ha az élete függne rajta. nincs mit hozzá tenni. Nem veszteség a játékiparnak.
3; Letölt, megnéz, kipróbál, Ha tetszik vásárol, ha nem, nem. Sajnos a legtöbb cuccnak ma már nincs is demója, ha mégis van, akkor megtévesztõ. (MoH:A demója jó volt, de a játékidõ, és az überkatonák...) Itt jön a képbe az igazi ok! Ha egy játék JÓ akkor az fogy. Ha nem jó, nem fogy. Nem képviselünk mi pc-sek akkora vásárlóerõt ma már, (konzol elszívta) hogy egy rossz játékot is eltartsunk! Ha mindenáron félkész konzolportokat, pénz hiányában a tevezett játékidõ negyedével bíró alkotásokat próbálnak lenyomni a torkunkon, akkor valóban csõdbe megy a pc-s játékipar.
Érdekes, hogy a Witcher sikertörténet. Egy hónappal elöbb volt kint warezon, mint a boltokban. mégis egy millió fogyott, ami egy kis lengyel, ismeretlen cégtõl, aki alig reklámozott, és olyan húzónevet használt, amit a játékostársadalom nem ismert... Szerintem, nagyon jó! És ami lényeges, szerintük is. Viszont a Crysis megbukott. Most akkor okoljuk a warezt?