A dx10 is csak egy api, ha valaki megirja az osszes interface konyvtarat open source alapon, akkor linuxon es xp-n is lehet dx10. Viszont a microsoft annyira atalakitotta a feluletet, hogy a dx10 jobban hasonlit az opengl 2.0-ra mint a dx9-re. Egyszeruen nem volt kedvuk ujrairni emiatt az xp-s gdi-t es user-t (theat a win32 alrendszer ket fontos moduljat) es e miatt ugy dontottek, hogy csak vista-ra adjak ki. Arrol nem is beszelve, hogy ez egy jo ok arra, hogy valtsanak az emberek. A vistas teljesitmennyel nincs semmi gond, csak ki kell kapcsolni a szerzoi jogvedo drm modult es annyi videoramot kell tenni a gepbe, hogy minden programnak annyi jusson mintha jatek lenne. Ez atlag inditas utan minimum 512 Mb videoramot feltetelez. Ha valaki jatszani is akar, akkor erdemes a kartyajanak a memoriajabol ezt levonni es a maradekot osszehasonlitani a jatek igenyeivel (vagy ne probaljon full screen-bol atvaltani egy masik programra). Integralt kartyak eseten ezt kepes a rendszermemoriabol is lecsipni, tehat ott csak eleg rendszerram kell hozza (2-3Gb mar eleg). Ezert is van olyan sok vista kompatibilis intel integralt vezerlo. Tehat a vista nem lassu, csak nagyon sok ramot (rendszer+video) eszik es ha nincs akkor lapozni kezd (akar a videoramot is diszkre).