"Egyébként én meg pont arra számítok, hogy mivel a hibriddé alakítás gyakorlatilag megoldható az indítómotor cseréjével egy aszinkron motorra-generátorra, az ezt hatékonyan vezérlõ elektronikák ára pedig az utóbbi pár évben eléggé leesett, így a legtöbb autó mai definíció szerint hibrid lesz 10-20 év múlva.
A Prius hajtórendszere persze nem ilyen egyszerû, ott az elektromos motor a belsõégésût egy bolygómûves hajtáson keresztül elvileg mindig a legoptimálisabb fordulatszámtartományban tartja, de a gyakorlatban szerintem mára azért kiderült, hogy ami haszna ennek volt, az elveszlett a kézi váltóhoz képest nagyobb veszteségû bolygómûben."
A prius ugyanazt a mechanikat hasznalja, mint a ford t-modell. Belertve a bolygomuves valtot is, csak ez ma mar elektronikus vezerlesu. A t-modellen is lehetett az inditomotorral hajtani a jarmuvet, sok bizonyos esetekben (pl. hegymenetben) csak ez volt a hasznalhato megoldas, mivel az uzemanyagszivattyu hianya miatt olyankor nem mindig folyt eleg uzemanyag a motorba. (alternativa volt meg a hatramenetben torteno hegymaszas)
"A másik alternatíva a Tesla átlal kidolgozott rezonáns energiaátvitel. Amihez nem kellenek kábelek. A hártánya,hogy bárki megcsapolhatja.. Ha esetleg ez következne be akkor folyamatosan állítani kellene a készülék hangolsát. Hiszen Tesla korában a Schumann rezoancia 7.8Hz volt ma olyan 12Hz köürl van, hála a szellemi fejlõdésünknek"
Hat 7.8 Hz kornyeken nem lattam sok energiat, viszont magyarorszagon 50 Hz-en rengeteg van. A 12Hz bolondsag, a Fold geometriaja nem valtozott, viszont a felharmonikusok (kb. 8, 14, 20, 26, 32, stb.) kozott ott van az amerikai elektromos halozat 60Hz-e is, tehat ok tenyleg sok energiat tesznek be a rendszerbe. Hazi kiserlettel idaig csak 0.056 voltig sikerult feltornaszni egy hangolatlan diodahidas energiavevot, 1 meteres huzal antennaval. Hangolt vevot erdemesebb 50 Hz-re csinalni, mivel a kornyezetunben talalhato halozat sokkal jobban sugaroz mint a termeszetes rezonanciak. Csokkeno sorrendben: villanykapcsolok szikrai, mobiltelefonok reselesi frekvenciaja, 230-as halozat, tv-k/monitorok teritotekercsei, usb busz. Es ezek csak a 20Khz alatti forrasok. Ma pesten a wifi adokbol es a mobilhalozatbol tobb energiat lehet kinyerni, mint a Fold rezonanciajabol. Persze ha mi is 60Hz-el hajtanank meg tobb kilowattos adokat, akkor az ado kozeleben egy par kilowatt-os hangolt rezgokoros vevo siman meghajtana egy kisebb motort. Viszont a technika mindig sokkal vesztesegesebb marad, mint a kozvetlen drotos atvitel.
Autok eseten szerintem vagy a hidrogenes energiacellas hajtas, vagy az akkumulatorcsere lenne a megoldas. Az ember behajt a kutra es vagy hidrogent tankol, vagy kap egy uj keszlet feltoltott aksit. Az elsohoz olcso hidrogencellak, a masodikhoz szabvanyos aksik kellenenek. A robbanomotorok eseten jo megoldas a digitalisan vezerelt elektronikus befecskendezes, de meg jobb lenne egy kis aramtermelo gazturbina, kombinalva a mai hibrid rendszerekkel.