Ezt a töréstesztet én is láttam már korábban. Rakás fos egyelõre a kínai autóipar, és nem ez az elsõ 1 csillagos NCAP teszt tõlük. Ez olyan színtû presztizsveszteség, hogy hiába jönnének ki ezután három olyan típussal aminek minimum 3 csillagos tesztje van, így nehéz lesz meggyõzni az embereket arról hogy a kínai autók biztonságosak.
A koeraiak is csak az utóbbi 4-5 évben kezdtek elfogadható autókat gyártani: tíz éve a Daewoo akkor tízéves Opel technikát árult, a Hyundai akkor ötéves japánt, a Kia meg vmi hihetetlen omladék roncsokat.
Jelenleg a Daewoo/Chevy még mindig nem üti meg az európai és ajapán gyártók mércéjét, de kisautóik kispénzûeknek elfogadható választást nyújtanak. A Hyundai minõségben felnõtt a nagyokhoz, a terepjáróikból sokat eladnak. (én pedig egy Hyunadi Get-et hajtok, eddig nagy megelégedéssel.)A Kia pedig az új Ceed képében pedig olyan típussal jött ki, aminek semmi komoly hibálya nincs, árban pedig a konkurencia alatt van.
A koreaiaknak is legalább 15-20év kellett, míg az csepp-Kadett licenctõl eljutottak a normális, korszerû, európában/amerikában eladható típusokig, viszonylagos sikerig. De: 15 éve még nem volt olyan kiélezett verseny, hogy a legnagyobb gyártók is csak fúzióval, összeolvadással tudnak túlélni. És a koeraiak bár unalmas, jellegtelen autókat gyártottak, igazán durva hibákat (katasztrofális crash-teszt) nem vétettek.
Száz szónak is egy a vége, szerintem az elkövetkezõ 10 évben nem sok kínai fostalicskát fognak eladni Európában. Azért a Geelyért vagy mi a csöcsért én kétszázat nem adnék, nemhogy két millert. Akkor inkább egy 2-3 éves autó vmi normális gyártótól.