Olvasás közben olyan érzésem támadt, mintha a cikkíró szerint a hibrid hajtású jármûvek nem lennének alapvetõen belsõégésû motorral hajtottak:
"Emellett az is fékezi a hibridek elõrenyomulását, hogy a belsõégésû motor még nem adta fel a harcot"
"Ugyanakkor ez a technológia valószínûleg nem fogja leváltani a belsõégésû motorokat, csak kiegészíti azokat"
Remélem ez nem kavart meg sokakat, így is hallottam már "érdekes" dolgokat a hibridhajtásról.
"mert az akkumulátorok gyengesége miatt nem lehet átütõen nagy energiamegtakarítást, a jelenlegihez képest gyökeresen más károsanyag-kibocsátást - például zéró emissziót - elérni velük"
Hagy írjam le egyszer (aztán úgyis jönnek majd a tizenéves okoskodók). Nem, nem az akkumulátorok kis tárolóképessége miatt nem lehet velük zéró emissziót elérni - hanem azért, mert egy hibrid hajtású autónak gyakorlatilag annyi az elõnye, hogy fékezés-gyorsításnál a fékezéskor visszanyer valamennyit a gyorsításhoz használt energiából. Ez városban mérhetõ megtakarítást jelent, de folyamatos országúti haladásál nem jelent igazi elõnyt.
Egyébként én meg pont arra számítok, hogy mivel a hibriddé alakítás gyakorlatilag megoldható az indítómotor cseréjével egy aszinkron motorra-generátorra, az ezt hatékonyan vezérlõ elektronikák ára pedig az utóbbi pár évben eléggé leesett, így a legtöbb autó mai definíció szerint hibrid lesz 10-20 év múlva.
A Prius hajtórendszere persze nem ilyen egyszerû, ott az elektromos motor a belsõégésût egy bolygómûves hajtáson keresztül elvileg mindig a legoptimálisabb fordulatszámtartományban tartja, de a gyakorlatban szerintem mára azért kiderült, hogy ami haszna ennek volt, az elveszlett a kézi váltóhoz képest nagyobb veszteségû bolygómûben.