Egy 5GB-os internetes opciót kértem, a Vitamax kártyámhoz. (Van 30 napod arra, hogy elhasználd az adott adatmennyiséget.)
2009.12.23. volt az aktiválás dátuma.
Mivel a végén jártam a "ciklusnak", ezért érdeklõdtem az ügyfélszolgálaton (jan. 22.), hogy is állok a lejárattal. Nagy nehezen kiderült, hogy még az adott idõszakot használom, de ha nem töltöm fel a kártyám, akkor meg fog szakadni a szolgáltatás, s csak a feltöltés után aktiválódik újra.
16 óra 4 perckor feltöltöttem a kártyám, hogy ne szakadjon meg a net egy pillanatra sem.
Majd este kíváncsiságból küldtem, egy sms-t a 171-re, hogy megtudjam, mekkora is az adatforgalmam.
Nagy meglepetésemre, egy olyan sms jött, mely szerint 2010.01.21-es zárással az adatforgalmam 233 MB !!!
Vagyis egy hónap alatt forgalmaztam ezt a bõdületes mennyiséget.
Ez persze baromság, mert -saját tipp szerint is- több gigányi adat volt a forgalmam!
Eljövén a szombat, újfent felhívám a kedvenc szolgáltatóm, hogy akkor "ez mi ez"
Kiderült, ill. nem derült ki, mert a kedves hölgy azt sem tudta megmondani, hogy egyáltalán melyik idõszakot használom éppen abban a pillanatban! (Ilyenkor szoktam megkérdezni, hogy a Pannon-t, vagy a Té-t hívjam? Õk esetleg megmondják?)
Majd visszahívnak - mondá a hölgy.
Elragadott a kíváncsiság heve, és -nem sajnálván 45 Ft-ot- ismét "adatforgalomkérõ" sms-t eresztettem az éterbe.
Ekkor valami 2260 MB-ról érkezett értesítés.
Újra próbálkoztam, hogy ugyan derítsék már ki, hogy ez mely idõszak forgalma, és hogy jött ki!?
De NEM TUDTÁK még mindig megmondani, hogy abban a pillanatban, mely idõszak ketyeg.
És eljövén a vasárnap:
171 - sms - válasz: 3853 MB forgalom!!!
(Ami azért érdekes, mert péntektõl, minden csatlakozásomkor felírtam, az adott csatlakozás alatti forgalmam. És a szombaton kapott (2260), valamint a vasárnap kapott (3853) infó közötti különbség fedte is azt az adatmennyiséget, amit szombaton, kb. déltõl forgalmaztam!
Ekkor újabb telefon: Csak annyit kérdeztem, hogy mikor kezdõdött az ÚJ idõszak???
Megelepetésemre választ is kaptam: Szombaton reggel 8.15-kor indult az új csomag!
De: Minden egyes beszélgetés alkalmával felhívták a figyelmem arra, hogy az sms-ek "CSAK TÁJÉKOZTATÓ JELLEGÛEK"!!!
Amikor értetlenkedtem, hogy egy sms, ami úgy fejezõdik be: " Az Ön által forgalmazott, utoljára feldolgozott adat dátuma: xxxx xx xx", és te az adatkérést az x nap utáni napon tetted, akkor az sms, miért nem a valós adatokat tartalmazza???
Hiszen akkor (az x+1. napon), az x napon lezárt adatmennyiséged MÁR NEM VÁLTOZHAT!!! (bocsi, ha komplikált)
Változatlanul azt mantrázták, hogy az sms-ek "csak tájékoztató jellegûek".
Megkerestem:
Vodafone ÁSZF (idézet):
"...9.4.1. Vezeték nélküli internet szolgáltatás...
...Az adatforgalmuk mennyiségérõl az Elõre Fizetõ Elõfizetõk a 171-es számra küldött SMS-ben, míg
az Utólag Fizetõ Elõfizetõk a 1751-es szám felhívásával vagy a 1751-es számra küldött SMS-ben
kérhetnek tájékoztatást..."
Valamint, 1. melléklet:
"... Elszámolás...
...171-es (GPRS WAP és GPRS Internet adatforgalomról információkérés) számra küldött sms-ek díja: bruttó 45 Ft..."
Ezeknél sehol nem látom, hogy a szóban forgó sms, nem fogja a valóságot fedni, hanem CSAK "tájékoztató jellegû"!
Tehát: Miért is fizet bárki egy olyan szolgáltatásért, mely -a voda szerint is- egyáltalán nem a valóságot tükrözi???
Ezeken túl érdekesnek találom, hogy: Ha egy adott pillanatban telefonálok és arról érdeklõdöm, hogy egy aktív szolgáltatás, amit számláznak is, az ugyan mikor kezdõdött??? És erre nem tudnak válaszolni?