Bejelentésével - annak a Vodafone Magyarország Zrt-hez, kivizsgálás és válaszadás céljából történõ egyidejû megküldése mellett - kapcsolatban a következõkrõl tájékoztatom:
Felügyelõségünk hatásköre a fogyasztóvédelemrõl szóló 1997. évi CLV. tv. 38.§-ában foglaltak: „ (1) A közüzemi, a pénzügyi és nyugdíjpénztári, a biztosítási, valamint a távközlési szolgáltatási tevékenységet folytató gazdálkodó szervezetek a fogyasztói bejelentések intézésére, panaszok kivizsgálására és orvoslására, a fogyasztók tájékoztatására az ügyfelek részére nyitva álló helyiségben ügyfélszolgálatot kötelesek mûködtetni.
(2) Az ügyfélszolgálat mûködési rendjét, félfogadási idejét a gazdálkodó szervezet úgy köteles megállapítani, illetve mûködésének feltételeirõl oly módon köteles gondoskodni, hogy a fogyasztói érdekek ne sérüljenek.
(3) Az ügyfélszolgálat a panasz elutasítását köteles indokolással ellátva írásba foglalni és annak egy példányát a fogyasztónak átadni vagy tizenöt napon belül megküldeni.
(4) Az ügyfélszolgálat a fogyasztói bejelentések intézése és a fogyasztók tájékoztatása során köteles együttmûködni a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezetekkel." vizsgálatára terjed ki.
Tájékoztatom továbbá, hogy amennyiben a szerzõdõ felek a szerzõdéskötés utáni szolgáltatással, számlázással és kárigénnyel kapcsolatos jogvitában nem tudnak megegyezni, ennek elbírálására a rendes polgári bíróságok polgári peres eljárásban jogosultak.
A bírósági vitarendezés helyett, illetve annak alternatívájaként, illeték megfizetése nélkül fordulhat az ország valamennyi megyéjében mûködõ békéltetõ testületekhez. A békéltetõ testületek eljárása ingyenes, és sokszor a rendes bírósági eljárásnál gyorsabb vitarendezést tesz lehetõvé az érintett felek között. A békéltetõ testületek elérhetõségeit a www.ofe.hu oldalon megtekintheti.