Elõször is nem tudom miért kell személyeskedni (én sem tiszteltem meg senkit divatmajom vagy techb*zi kifejezésekkel), ettõl még lehet véleményt mondani ugyanúgy. (szerintem)
A "melósnak" nem azért van kevés pénze, mert reklámoznak termékeket (ez itt ok-okozati összefüggés lenne?), bár így összemosva társadalmi rétegeket nem lennék annyira biztos abban sem, hogy mindenki abszolút vagy relatív értelemben szegénynek minõsül, azért mert fizikai munkát végez.
A dolog érdemi részével kapcsolatban - ha már a tejes példánál maradunk, bár a konkrét termék vagy kategória lényegtelen - akár adalékanyag nélkül is adhat más tejet szerencsétlen tehén, mert lehet az Alpokalján zabálja a füvet vagy egy atomerõmû mellett. És lehet az x beszállító figyel ilyenekre, az y meg tesz rá. Az más kérdés, ezt hogy ellenõrzik meg kicsoda, de erre vannak a különbözõ hatóságok. Megint be lehet tiltani az x tejet (ha odafigyelünk az emberek egészségére), de általában "A" tejet hogyan tiltsák be? Vagy menjünk vissza az õsközösségbe, ahol 10-20 fõs csoportok gondoskodnak magukról egy biogazdaságban?
Nekem sem szimpatikus a környezetszennyezés és az ezeket a kérdéseket látványosan leszaró cégek, de meg tudom tenni, hogy nem veszem meg a cuccaikat, vagy hangot adok a nemtetszésemnek (akár itt az interneten is).
A kipróbálás most sem tilos, ennek egyfajta ösztönzése a reklám. Ami jó, azt valóban úgyis megveszik jó eséllyel, de lehet észre sem veszik esetleg, ha nem kerül be a "köztudatba". Valószínûleg a haver sem úgy született, hogy végigkóstolt mindent, hanem valami alapján választott. Másképpen, explicite azt kijelenthetjük ezek szerint, hogy a haverra nem hatnak a reklámok?
Vannak technikai adatok. Érdemes ezt elmagyarázni egy háziasszonynak, vagy egy egyedülálló anyukának, aki mondjuk nem tud senkit elhívni magával vásárolni. Ja, hogy õ nem tudja mi az a kontrasztarány meg válaszidõ. Hát istenem, pech! Ez ugyancsak azt feltételezi, hogyha vásárolni szeretnél, akkor legyél polihisztor minden termékkategóriában, különben megszívod. Nem CSAK a márka alapján dönt az ember nyilván (pl. én is szeretnék dolgokat, de nincs rá pénzem), de az is egy szempont.
Sehol nem védtem az agresszív reklámokat, és azokat, amelyek kéretlenül felugrálnak, teljesen irreleváns dolgokat mutogatva fûnek fának. Pusztán arra kívántam felhívni a figyelmet, hogy "a minden reklám szar" kissé demagóg.