(elõszó: lehet a számok nem teljesen pontosak és néhány adat változhat is, mivel állandóan patchelgetik a játékot és éppen nem ülök gép elõtt. A koncepció a lényeg :) )
(angolul értõknek, kicsit elavult de a lényeg benne van: http://www.globaltechatlas.info/2009/08/character-planning-guide.html)
Nagyon fontos, hogy a játékban célirányosan és egyes területekre fókuszálva kell karakterünket fejleszteni. Bár nagy lehet a kísértés hogy például minden alaptulajdonságot maximáljunk, egyszerûen nincs annyi AP (karakterfejlesztési pont) hogy ezt megtehessük és a végén nem jut pont a skillekre, mutációkra (ezek a varázslatok megfelelõi) vagy egyszerûen nem tudjuk kimaxolni a fontos tulajdonságokat.
Körülbelül úgy néz ki, hogy egy mindenhez értõ karakter (puskás/pisztolyos/kardos/crafter/kereskedõ) semmiben sem lesz igazán jó, ezért rögtön az elején döntsük el milyen karaktert szeretnénk és célirányosan fejlesszük.
AP: minden szinten 30 APt kapunk, plusz egyes küldetések adnak további 1-2 bónusz AP-t.
Egy alaptulajdonság fejlesztése 5AP, egy skillé 1AP.
Alaptulajdonság: az alaptulajdonságok határozzák meg, hogy a hozzájuk kapcsolódó skilleknek mi a maximuma (azaz a skilleket APvel maximum eddig tudjuk növelni az adott szinten). A karaktertulajdonság ablakon az skillekre és tiulajdonságokra rávve az egeret pontosan láthatjuk hogy mi az összefüggés, melyik skillhez melyik tulajdonság tartozik és viszont.
Példa1: a rifle skill maximumát a Dexterity (50%) és Perception (50%) határozza meg. Ebbõl következõen ha valaki puskát akar használni (és jól használni) akkor ahhoz hogy minden szinten maximálni tudja a rifle skillt, elõször maximálni kell a Dexterity-t és a Perceptiont (ezzel megnöveljük a rifle max értékét), majd APból fel kell növelni a rifle skillt ameddig lehet.
Példa2: a páncélviselés (Armor use) skill maximumát a Coordination (25%) és az Endurance (75%) határozza meg. Ergó ha valaki jó páncélzatot akar, ezeket az
alaptulajdonságokat kell növelnie.
Példa3: aki tárgyakat akar készíteni (márpedig mindenki akar) annak elsõsorban intelligenciát kell maxolni, valamint mivel a perception is beleszól (igaz kisebb mértékben) az sem árt.
---
Matematika:
55 szint van, tehát alapesetben 55*30=1650 APnk lesz a végén, plusz elvben még küldetésekbõl szerezhetünk maximum 310-et (de ez elméleti maximum, nem lehet minden küldetést megcsinálni)
Egy tulajdonság kimaxolása: 165AP
Egy skill kimaxolása (ha mindkét befolyásoló tulajdonság maxos): 163 AP
Tehát pl a rifle skill maximumához 165+165+163=493AP kell.
Érdemes ezen az oldalon kicsit eljátszogatni hogy mik az összefügggések a skillek/tulajdonságok közt. http://fallenearthplanner.info
----
Miért növeljem a rifle skillt, ha anélkül is tudok használni egy puskát?
Fontos: minden tárgynál (fegyver/páncél) van egy szint követelmény és egy skill követelmény (ezt láthatjuk is ha ráállunk az adott pskára vagy megkeressük a wikin - Requirement és Attack Skill). A szintkövetelmény elérése kötelezõ, a skillé viszint nem.
Például: az elsõ távcsöves puska a Scoped magnum Rimfire Rifle. Szintkövetelménye 10, a skillkövetelménye viszont 60 Rifle.
10es szinttõl kezdve bárki használhatja, akár 1-es Rifle skillel is, ekkor viszot teljesen használhatatlan lesz (nincsenek criticalok, alacsony sebzés), azaz gyakorlatilag semmit sem ér vele vagy akár jobban jár például egy sima, kis skilligényû légpuskával.
Ezért fontos, hogy csak olyan tárgyakat használjunk, ahol a skillkövetelményt elértük vagy nagyön közel vagyunk hozzá.
----
Mi van ha utólag rájövök hogy rossz helyre tettem APt?
A mutagenics merchantoknál vásárolhatóak Recombinant Injector nevû tárgyak, amelyek használatával 5AP-t vehetünk le bármelyik tulajdonságból, képességbõl vagy mutációból és újból szabadon felhasználhatjuk azt.
A weak recombinant injector (1-10 szintû karaktereknél használható) Sector 1-ben, Pass Chris, Embry Crossroads, Trailer Park& Trumbull területeken vásárolható.
Lehet venni igazi pénzért Respec Injectort is, ezzel az összes APt vissza lehet szerezni, bár nem túl olcsó (1600 G1 credit, 20 dollár).
----
Végül néhány példa karakter típusokra:
(csak irányelv, leginkább az összefüggésekre érdemes figyelni: pl mutációkból azokat választani, amelyek olyan alaptulajdonsághoz kapcsolódnak amit már kimaxoltunk mondjuk a fegyver miatt. PL a rifle karinál maxos a Dex és Per, a Sonic mutáció meg 75%-ban Dex alapú, tehát AP kimélõ megoldás).