azért ebben nincs igazad... Street Fighternek is van sztorija de nem összemérhetõ egy FFel...
hasonló képp, nyugati játékokban: ha én egy 2.vhs FPSben a sztori remek lehet, de eléggé behatárolt. Elég fura lenne szerlemi szál egy ilyen játékban. De pl olyan dolgok mint Pavlov háza, vagy amikor kocsikázni kellett Normandiában megmaradnak az emberben... ugyanakkor pl Monolith, Valve játékok amik nagyon jól kidolgozott sztorikkal vannak FPSek terén...(vagy a XIII ami zseniális sztorival rendelkezik)
RTSbe megint nehéz storyt bele vinni, mert nem mindig szükséges, hisz nem az a játék lényege(persze személyekkel rendelkezõ története pl a Blizzard RTSeknek van)
RPGk terén meg simán felveszik a nyugatiak a JRPGkel a rendszert, de pont a fõbb különbségek miatt bizonyos dolgok a nyugatiakban, bizonyos dolgok a JRPGkben hangsúlyosak
TPSekben általában nyugaton nagyon jó sztorik vannak(Max Payne,Mafia két legzseniálisabb torténetû játék, Max és Tommy Angelo rendkívûl jól kidolgozott karakterek)emellett remek sztorija van a GTAknak, POPoknak, és még sorolhatnám...
szóval nem a japánoknál fontos a történet, hanem a játékja válogatja...
egy Resi vagy FF tényleg remek történetû, egy Mario már nemfeltétlen annyira, de nem is ugyan az a történet szerepe a játékmenetben...