Amint a gyermekek idõsebbek lesznek,képessé válnak,hogy túllépjék a szüleik által biztosított környezetet,és elkezdik megalkotni saját környezetüket.Ez a környezet aztán tovább formálja személyiségüket"--> lásd azt a tanácsomat,hogy egy állandó társaságban való kommunikáció fejleszti a verbális és nem verbális kommunikációs készségeidet.Ha otthon csücsülsz legfeljebb csak magaddal tudsz kommunikálni.
"Behaviorista megközelítés
A viselkedés a személyiségbeli és a környezeti változók folyamatos kölcsönhatásának eredménye.A környezeti feltételek a tanulás révén a viselkedést,a személy viselkedése a környezetet formálja." ---> Ismét a társaságban való párbeszéd kialakítás esetét tekintve,a környezeti tényezõket figyelembe véve a többszöri alkalommal hasonló környezetbe(társaságba) kerülö személyre (rád) hatással van maga a környezet.Ez esetben a tanulás a kommunikáció(beszéd) elsajátítására vonatkozik.Ugyanakkor te magad is hatással vagy környezetedre.Ez esetben lehet h negatív hatással.Ám a hangsúly atanuláson van.
"SZociális tanulás és kondicionálás
A szociális tanuláselmélet fõ tétele,hogy az emberek olyan módon viselkednek,ami nagy valószínûséggel megerõsítést eredményez,és az egyének közötti viselkedésbeli különbségek elsõsorban azokból a tanulási tapasztalatokból erednek,amelyekkel az egyén nevelkedése folyamán szembekerült."--> tehát (számotokra) teljesen érthetõ,hogy féltek a kapcsolatteremtéstõl,hiszen nem vagytok bizonyosak abban,hogy rátok az pozitív hatással lesz.Felhívnám a figyelmet a tanulási tapasztalatokra is,amelyeket nem csak a szülõi neveléstõl,de a környezettõl is ellehet sajátítani.Tehát ha élõ példával tárják eléd a beszéd-kezdeményezés pozitív eredményeit,akkor valoszinüleg megfogod tanulni,hogy ha te is úgy jársz el,akkor az számodra is pozitív hatással bír majd.
Ezt még lehetne fokozni,hiszen a könyv gerincmérete 29 cm,és mindösszesen 660 oldal,tehát úgy gondolom nincs olyan dolog,amire ne kapnál választ személyiségedet,szociális attitûdödet,és hasonlókat illetõen:) Ja és ami még nagyon fontos,hogy az örökölt és a környezet hatásaiból fakadó tulajdonságok témájában megjegyezném,hogy bár e kettõ egymás mellett érvényesül,mégis a személyiségjegyek a környezeti hatások révén alakulnak ki,ellentétben azokkal,amikere bár szintén hat valamelyest a környezet,mégis fõként genetikai öröklõdés folyamán jöttek létre.(ilyen például a tesmagasság)