Induljunk ki abbol, amit mar ismerunk. Van 3 pontunk, amibol 2 vektort lehet felvenni.
vektor au = a(u+z,v ,R)-a(u,v,R);
vektor av = a(u ,v+z,R)-a(u,v,R);
Eddig ismert, ezek a koordinata-tengelyek. Most kisse megbonyolitom a helyzetet. A mar ismert pontokbol lepjunk tovabb du vagy dv lepessel. Igy egy remiszto de szep vektor-sereget kapunk.
vektor au_du = a(u+z+du ,v ,R) - a(u+du ,v ,R);
vektor au_dv = a(u+z ,v +dv,R) - a(u ,v+dv,R);
vektor av_du = a(u +du ,v+z ,R) - a(u+du ,v ,R);
vektor av_dv = a(u ,v+z+dv,R) - a(u ,v+dv,R);
Ezek 3 dimenzioban megmutatjak nekunk, hogyan valtoznak a gombfeluleten a koordinata-tengelyek kivulrol szemlelve.