Tudod mi a külömbség az iskolában használt KÉMIA és FIZIKA között?
Elmondom az atom definícióját mégegyszer.
Az atom KÉMIAILAG tovább nem bontható egység.
...ez nem azt jelenti hogy ne lenne tovább bontható más részekre. mert FIZIKAI úton (Rutherford kísérlete, részecskegyorsítók stb...) tovább bontható ELEKTRONOKRA, PROTONOKRA, és NEUTRONOKRA.
Ha a "kémiai úton"-nal nem vagy tisztában, azt is elmondhatom:
nem tudsz 'összeönteni' két olyan vegyszert (vagy többet), hogy EGY DARAB ATOMOT szétválassz kissebb darabjaira. Például nem tudsz elõállítani NEUTRONT kémiai reakció eredményeképpen. Hozzáteszem: a tudomány mai állása szerint.
Az hogy azt állítottam, hogy az atom oszthatatlan, aztán bebizonyosodott hogy mégsem, ez történelem.
miért állnak azok egy kupacba?: Azért mert minden részecske között kölcsönhatások vannak, ezeket hívjuk: erõs erõknek, gyenge erõknek, és elektrosztatikus erõnek. Ez moodern fizika.
miért van körülöttük mégis tér?: Azért van körülöttük tér, mert nem lehetnek ott. Ha te a székeden ülsz, azért van tér körülötted, mert te nem töltöd ki azt.
miért mozognak?: erre már válaszoltam. :)
miért adnak más tulajdonságú anyago(ka)t, ha egy halomba állnak?: Ez egy olyan alapdolog mint az, hogy: 1+1 az 2. Alapdolog, ha megmagyarázod nekem, hogy ha összeadok két számot, miért lesz belõle egy harmadik, akkor ezt is elmagyarázom neked.
hogyhogy egy nagy kupacba állásnál néha látványosan megjelenik a kreatív, tudatos tevékenység?: Fejtsd ki bõvebben, mit értesz "tudatod tevékenység alatt"
fogadjunk azért vagy itt, hogy teszteld a türelmemet :D